رسانه سینمای خانگی

رسانه سینمای خانگی

نویسنده: محمدهادی فروزنده

هنوز زمان زیادی از سرخوشی و خوشحالی ناشی از انتخاب بازیگر آخرین فیلم تان به عنوان بهترین بازیگر جشنواره برلین نمی گذرد که شما را در تلویزیون در حال سخنرانی در انجمن روزنامه نگاران مسلمان می بینیم که محل تجمع برادران روزنامه نگار روزنامه های کیهان و خبرگزاری فارس و... است که معمولاتعریفی خاص از مسلمانی دارند و هرکسی را به محفلشان راه نیست.
    
    
    دیدن تصویر شما خوشحالم کرد و بار دیگر آن غروری را که به خاطر فیلم شما پیدا کرده بودم، احساس کردم، اما لحظه ای نگذشت که فهمیدم ظاهرا جشنواره برلین در متنی که از رویش می خواندید و با غلط و تپق هم می خواندید، بهانه ای بود برای گفتن حرف هایی که برای ما که دوستدار شما و سینمای نجیب شما بودیم، تاسف بار است.
    
    
    نه اشتباه نکنید! اصلابحثم این نیست که در سخنان دکتر سروش خطایی نیست. حتما خطا هست و حتما هم باید نقد شود و متخصصان این وادی هم دست به قلم برده اند و بعد از این هم خواهند برد، اما فرو کاستن بحث های جدی کلامی که سابقه ای طولانی در جهان اسلام دارد، به بحث های احساسی و متاسفانه تحریف آمیز و دعوت کردن مردم به اینکه همان کاری را کنند که پیش تر درباره کاریکاتورهای توهین آمیز کاریکاتوریست های دانمارکی کردند - و طرفه اینکه همین دکتر سروشی که امروز به چوب تکفیر شما نواخته می شود، در مقاله ای به این توهین ها پاسخی محکم داد - برازنده شما نبود و نیست. چنانکه تکفیر کردن هم در حوزه کار سینماگران نیست و تا جایی که ما می دانیم و در قاعده مسلمانی ما است، صدور چنین فتواهایی نیازمند پیش زمینه ها و تخصص هایی است که تا به حال ادعای داشتنش را نداشتید.بار دیگر به سخنان خودتان دقت کنید:
    
    
    نکته جالب تر این بود که همین متن که در خبرگزاری فارس منتشر شده است، با همین اشتباه دستوری در به کار بردن بعد از توسط شما خوانده شد و هنگام خواندن متوجه اشتباه بودنش نشدید که حتما به خاطر عصبانیت تان بود.البته پیش از دعوت، چند کلمه ای هم درباره سیاسی و حکومتی نبودنتان گفتید که مبادا چنین سخنانی به پای چنین رابطه ای نوشته شود.
    
    
    راستش را بخواهید برای ما که سینمای شما را دوست داریم، بود و نبود چنین وابستگی چندان اهمیتی ندارد. حتی برایمان اهمیتی ندارد که امضای شما پای هیچکدام از نامه های اعتراضی سینماگران نیست و وقتی که دامنه سختگیری ها چنان گسترده می شود که بسیاری از فیلمسازان را در برمی گیرد، صدایی از شما برنمی خیزد و این هم مهم نیست که رفت و آمدتان به کدام انجمن است و این انجمن ها چه موضعگیری آشکاری دارند و در جناح بندی های سیاسی کجا قرار می گیرند.ما سینمای مجیدی را دوست داریم و به او به خاطر سینمایش احترام می گذاریم و دوست نداریم، فیلمساز مورد احترام ما به حوزه ای وارد شود که دانشی در آن ندارد و اگر به فرض دارد، بدون اینکه حق دفاع و توضیحی برای متهمش قائل باشد، حکم به تکفیر بدهد و چنین بی محابا مردم را دعوت به واکنش هایی درباره کسی بکند که در ستایش حضرت رسول(ص) شعر سروده است.

اعتماد ملی ۱۶/۱۲/۸۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی