رسانه سینمای خانگی

رسانه سینمای خانگی

   

گروه فرهنگ وهنر- برنامه پرهزینه « سینما جنگ دفاع » که توسط معاونت هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برپا شده بود، سرانجام به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری "مبارزین"، این برنامه که پس از جشنواره بیست و پنجم فیلم فجر با عنوان سلسله برنامه های تحلیلی سینمای جنگی ایران وجهان، با نقد و بررسی فیلم های ایرانی وخارجی در سینما فلسطین تهران آغاز شده بود، پس از پانزده هفته تعطیل شد.
نمایش اتوبوس شب ساخته کیومرث پوراحمد آخرین نقد فیلم این برنامه که با مسائلی همراه بود ونیز عدم استقبال از نقد فیلم های جنگی خارجی را می توان از دلایل تعطیلی این برنامه دانست.

پور احمد در این جلسه از قضاوت های تند مجری برنامه (مسعود فراستی) گلایه مند بود زیرا به اعتقاد او، با توجه به در پیش بودن اکران این فیلم، این گونه نقدها به فروش آن لطمه وارد خواهد ساخت. پیش از این، تهیه کننده اتوبوس شب بارها درخواست مسوولان این برنامه برای ارایه و نقد فیلم را رد کرده بود.

چندی پیش هم یکی ازمسوولان این برنامه با اشاره به عدم تمایل تهیه کنندگان فیلم های جنگی ایرانی برای نقد فیلم شان، از تعطیلی قریب الوقوع این برنامه سینمایی خبر داده بود. وی به فیلم های "دست های خالی" و "پیک نیک در میدان جنگ" اشاره کرده بود.

در اکران فیلم های جنگی خارجی نیز که با هزینه بالایی تهیه می شد، به دلیل عدم برنامه ریزی مناسب و هماهنگی لازم با اصحاب رسانه، با استقبال سرد تماشاگران روبرو شده بود که باعث شد سینما کانون - محل برگزاری این فیلم ها- بیشتر از پانزده تماشاگر را به خود نبیند. اگرچه اغلب این تماشاگران هم از عوامل تهیه برنامه «سینما،جنگ،دفاع» بودند! این مساله سبب شده بود تا این برنامه از سوی سردار میرفیصل باقرزاده ریاست بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس به علت عدم بازدهی لازم مورد پرسش قرار گیرد.

این فیلم ها توسط معاونت هنری این بنیاد خریداری و سپس با زیرنویس به نمایش درمی آمد. جالب است، که فیلم هایی مانند "300" هم در لیست نمایش و نقد این برنامه قرار داشت که ارتباطی با موضوع دفاع مقدس نداشت که با واکنش مسوولان صداوسیما، پخش آن لغو نشد./ پ م ۲۶۷۵ سایت مبارزین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی