رسانه سینمای خانگی

رسانه سینمای خانگی
مرحوم «حمید عاملی» صبح امروز در بیمارستان کسری تهران به دیار باقی شتافت و آرزوی بازگشت به رادیو را نیز به همراه خود برد.
مرحوم «حمید عاملی» متولد سال ۱۳۲۰ در تهران بود و از سال ۱۳۳۴ فعالیت خود را در عرصه داستان نویسی در نشریه‌هایی چون «کیهان بچه‌ها» و «اطلاعات هفتگی» آغاز کرد و پس از آن در سال ۱۳۳۷ کار گویندگی را با برنامه «کارگران» آغاز کرد و از سال ۱۳۵۰ برنامه «راه شب» را اجرا کرد.
بنابر این گزارش، نقش «گروهبان والش» در نمایش رادیویی «جانی دالر» از جمله نقش‌های به یاد ماندنی او محسوب می‌شود و گویندگی در برنامه‌هایی چون «راه شب» و «قصه ظهر جمعه» از جمله فعالیت‌های درخشان او در عرصه گویندگی و اجرای نمایش رادیویی محسوب می‌شود.
مرحوم عاملی روایت حدود ۹۰۰ قسمت از مجموعه «هزار و یکشب» را هم در کارنامه خود دارد که مجموعه مکتوب آن در ۲۵ جلد توسط اداره کل پژوهش‌های رادیو به چاپ رسیده است.
مرحوم عاملی که در سال ۱۳۸۲ از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «پیشکسوت اهل قلم» معرفی شده بود پس از ۴۹ سال فعالیت و در آستانه نیم قرن تلاش، در حالیکه «قصه‌های یک روز تعطیل» او در رادیو تهران پخش می‌شد، در سال ۸۵ از کار برکنار شد تا حکایت قصه‌گویی در رادیو ناتمام بماند.
روز ۱۰ دی‌ماه مراسم تجلیلی نمادین برای «حمید عاملی» گرفته شد تا مردم باور کنند که رسانه ملی به یاد هنرمندان است و عاملی آن روز در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود، قول داد که با بیماری‌اش دست و پنجه نرم می‌کند و دوباره به رادیو باز می‌گردد.
آرزویی که هیچ وقت محقق نشد...
سایت آفتاب ۱۶/۱۰/۸۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی