رسانه سینمای خانگی

رسانه سینمای خانگی
در فاصله دو ماه تا آغاز جشنواره بیست و ششم تئاتر فجر عرصه تئاتر ایران با بازگشت بزرگانی چون بهرام بیضایی و حمید سمندریان و بازگشایی تئاتر شهر بهاری نو را در زمستان ۸۶ تجربه می‌کند.
بیضایی که آخرین بار تابستان ۸۴ با نمایش "مجلس شبیه در ذکر مصائب نوید ماکان و همسرش رخشید فرزین" در عرصه تئاتر ایران حضور داشت، از فردا چهارشنبه ۱۲ دی نمایش "افرا" را در تالار وحدت روی صحنه می‌برد.
این نمایش به نویسندگی و کارگردانی بیضایی از ۱۲ دی تا ۱۸ بهمن‌ماه از ساعت ۱۸ هر شب جز شنبه‌ها و ایام شهادت حضرت امام حسین (ع) اجرا می‌شود و حسن پورشیرازی، بهرام شاه محمدلو، مژده شمسایی، مهرداد ضیایی و افشین هاشمی بازی می‌کنند. قیمت بلیت نمایش "افرا" یا "روز برمی‌آید" هشت هزار تومان است.
نمایش "ملاقات بانوی سالخورده" بر اساس نمایشنامه فردریش دورنمات به کارگردانی حمید سمندریان از ۱۲ دی تا ۱۵ بهمن و پس از جشنواره تئاتر فجر به مدت ۴۵ شب ساعت ۱۹ در تالار اصلی تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت. در این نمایش گوهر خیراندیش، پیام دهکردی، علی رامز، میرطاهر مظلومی، احمد ساعتچیان، ژاله شعاری، مهدی بجستانی و ... بازی می‌کنند.
آخرین حضور سمندریان در عرصه تئاتر ایران به هفت سال پیش و نمایش "بازی استریندبرگ" بازمی‌گردد که آن هم بر اساس نمایشنامه دورنمات با حضور سه بازیگر روی صحنه رفت و حالا این استاد تئاتر در نمایش "ملاقات بانوی سالخورده" با ۲۰ بازیگر اصلی و حدود ۵۰ بازیگر فرعی کار می‌کند.
دیگر نمایشی که اجرای آن از ۱۳ دی آغاز می‌شود، "مرغابی وحشی" نادر برهانی مرند است که از پنجشنبه این هفته متن هنریک ایبسن را در تالار چهارسو تئاتر شهر به صحنه می‌برد. آرش پارساخو متن را بازنویسی کرده و الهام پاوه‌نژاد، افسانه ماهیان، هومن برق‌نورد، سیامک صفری، کاظم هژیرآزاد، فرزین محدث، علا محسنی و سیما مبارکشاهی در آن بازی می‌کنند.
تالار مولوی هم این روزها میزبان سه نمایش است. نمایش "کاریزما" به کارگردانی پگاه طبسی‌نژاد و دراماتورژی نسیم احمدپور تا ۱۹ دی در تالار اصلی مولوی اجرا می‌شود، در این نمایش بی‌کلام بر اساس داستان "وقتی زنان مردان را دوست ندارند" روساریو فره، عاطفه تهرانی و ناز شادمان بازی می‌کنند. ساعت اجرای نمایش ۳۰/۱۷ است.
"یک سمفونی ناکوک" آتیلا پسیانی که ۱۵ اجرا را پشت سر گذاشته، هر روز ساعت ۲۰ اجرا می‌شود و ۱۹ دی به اجرای خود در تالار اصلی مولوی پایان می‌دهد. نمایشنامه نوشته پسیانی و پوریا آذربایجانی است و مریم بیدختی، آتیلا و ستاره پسیانی، نوید جهانزاده، روح‌الله حقگوی لسان، سحر دولتشاهی، سارا ریحانی، ناز شادمان، الهام شکیب و مهدی صدر بازیگران آن هستند.
نمایش "شارل دوگل" به کارگردانی عبدالحسین لاله در تالار کوچک مولوی ساعت ۳۰/۱۸ بر صحنه می‌رود و اجرای آن تا جمعه ۱۴ دی ادامه دارد. حسین رجایی‌دوست، فرهاد زارعی و پیمان درخشانخواه بازیگران این نمایش هستند و داستان آن درباره دو جوان است که در یکی از زندان‌های امنیتی پلیس فرانسه گرفتار می‌شوند و درباره هویت و نوع فعالیت هم تردید دارند.
نمایش‌های "خوب و عزیزی ایران زیبا" نوشته حسن دولت‌آبادی به کارگردانی حسن دادشکر و "ماهی" به نویسندگی و کارگردانی محسن ایمانخانی هم به ترتیب ساعت ۱۷ و ۴۵/۱۸ در تالار هنر تهران روی می‌روند. سایت آفتاب ۱۱/۱۰/۸۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی