رسانه سینمای خانگی

رسانه سینمای خانگی
رئیس حوزه هنری در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری تئاتر ماه گفت نگاه بسیاری از مدیران عرصه‌های مختلف به هنر تشریفاتی است و فقط برای پر کردن اوقات فراغت از آن استفاده می کنند.
مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره تئاتر ماه شب گذشته با حضور رئیس حوزه هنری، مدیرکل هنرهای نمایشی، مدیر امور نمایش حوزه هنری و جمعی از مسئولین و هنرمندان در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.
بنیانیان در این مراسم با تشبیه جشنواره به روزهای میوه چینی گفت: "وقتی به استانها سفر می کنم در کنار زیبایی های تئاتر شاهد کمبود امکانات هستم. تئاتر نیازمند یک حمایت گسترده و جدی در سراسر کشور است و از ابتدا تا انتها نیازمند حمایت های مالی است. طبق گفته مقام معظم رهبری کسانی که در پی تحول فرهنگی هستند باید این نیاز را درک کنند."
رییس حوزه هنری خاطر نشان ساخت: "بسیاری از مشکلات سیاسی و اجتماعی ما فرهنگی است، اما درآمدهای نفتی نمی گذارد ما این موضوع را بفهمیم. یکی از دلایلی که اهمیت فرهنگ درک نمی شود این است که انسان و فرهنگ در کشورهایی که منابع طبیعی دارند، مظلوم واقع می شود."
وی بسیاری از مدیران عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور را در موقعیتی دانست که این مظلومیت را نمی بینند و نگاهشان به هنر تشریفاتی است و فقط برای پر کردن اوقات فراغت از آن استفاده می کنند.
بنیانیان تصریح کرد: "هنرمندان باید متونی تولید کنند که برای جامعه باشد تا نگاه نخبگان شامل مدیران و روحانیت نسبت به تئاتر را تغییر دهد. تکرار این حرف که تئاتر هنری فاخر است مشکلات را حل نمی کند. باید تئاتر تولید کرد و یارانه داد. با هنر تئاتر و اجرای آن در مکان های مختلف و موضوعات درست می توان بخش زیادی از مشکلات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه را حل کرد."
مدیر امور نمایش حوزه هنری در ادامه این مراسم با بیان اینکه دیدن کارهایی با فرهنگ و آداب ایرانی انسان را منقلب می کند، اظهار داشت: "راه رشد تئاتر توجه هر چه بیشتر به این عرصه است. به این نتیجه رسیده ام که عمده انرژی و تلاش من متوجه استان ها باشد."
سعید کشن فلاح در ادامه خاطر نشان ساخت: "باید هر چه بیشتر و بهتر به نمایش های تولید شده در شهرستان ها کمک کنیم. تلاش سال آینده ما استان محور و توجه بیشتر به مراکز استانی خواهد بود."
دبیر چهارمین جشنواره سراسری تئاتر ماه نیز اظهار امیدواری کرد: "بعد از تمام شدن جشنواره یادمان باشد تئاتر برای گرفتن جایزه نیست و اگر کسی جایزه نگرفت بازنده نیست. همینکه می توانیم بگوییم تئاتر در کشور ما وجود دارد جای شکرش باقی است."
نصرالله قادری افزود: "در تئاتر عقل و احساس همنشین است. در آینده ما هنرمندانی قابل تقدیر هستیم زیرا با خشم ها و تعطیل شدن ها از حرکت در راه خود باز نمی مانیم."
بعد از این سخنان از نمایشنامه های "سفری دگرگونه" از علیرضا حنیفی، "یکبار دیگر اذان بگو" از صادق عاشورپور، "نظیر بازی سمیه" از عزت‌الله مهرآوران، "نخل و نیلوفر" از پیمان دانشمند و "سلمان فارسی" از ایرج افشاری اصل به عنوان نمایشنامه های برگزیده مسابقه "سیره پیامبر اعظم (ص)" تقدیر شد.
همچنین در این مراسم از طرف ستاد برگزاری جشنواره تئاتر ماه از هیئت داوران نمایش های صحنه ای و خیابانی تقدیر به عمل آمد و طبق اعلام مجری برنامه قرار بود از جمشید مشایخی نیز تجلیل شود که وی نتوانست در مراسم شرکت کند. در ادامه از محمد بخشی زاده پیشکسوت تئاتر شیراز نیز تقدیر به عمل آمد.
در بخش معرفی برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره، بعد از قرائت بیانیه هیئت داوران بخش تئاتر خیابانی با حضور حسین راضی، محمود فرهنگ، داوود فتحعلی بیگی و محمد حسین ناصربخت برگزیدگان این بخش معرفی و هدایای خود را دریافت کردند.
هیئت داوران نمایش های خیابانی در بخش موسیقی با اهداء لوح تقدیر و یک ربع سکه بهار آزادی از فرزاد میلانی برای "روح می سی سی پی"، "رضا فراهانی" برای "سمفونی فالش" و حبیب شاعرزاده برای "سهراب کشی" تقدیر کرد.
در بخش بازیگر زن، هیئت داوران لوح تقدیر و یک سکه بهار آزادی را به صورت مشترک به فاطمه مهدی آبادی برای نمایش "پرده برداری" و پردیس پور قهرمان برای نمایش "مهریه ۱۳۶۷ سکه ای" اهداء کرد و دیپلم افتخار و دو سکه بهار آزادی به فائزه سفرزاده برای نمایش "دنیای چشم بسته" رسید.
هیئت داوران نمایش های خیابانی در بخش بازیگری مرد، رتبه سوم شامل لوح تقدیر و نیم سکه بهار آزادی را به صورت مشترک به محمد بی ریا برای "سه سوت اومدم" و "روح می سی سی پی"، مسعود مهرابی برای "از اول تا آخر جنگ" و جابر وثوق برای "هفت خوان" اعطاء کرد.
در این بخش رتبه دوم شامل لوح تقدیر و یک سکه بهار آزادی به صورت مشترک به فرهاد دانشور برای "نمای بسته" و جلیل دریساوی برای "در انتظار گودرز" رسید و سیدعلی موسویان برای "سه سوت اومدم"، وحید میریونسی برای "دوست و دشمن" و اسماعیل حاجتی برای "هفت خوان" به صورت مشترک رتبه اول این بخش شامل دیپلم افتخار و دو سکه بهار آزادی را از آن خود کردند.
در بخش طرح و ایده نمایشی رتبه سوم شامل لوح تقدیر و یک سکه بهار آزادی به صورت مشترک به رسول نقوی برای "دوست و دشمن" و مسعود مهرابی برای "از اول تا آخر جنگ" رسید و امیر کربلایی زاده برای "دنیای چشم بسته" رتبه دوم شامل دیپلم افتخار و دو سکه بهار آزادی از آن خود کرد. در این بخش هیئت داوران رتبه اول شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و سه سکه بهار آزادی را به نگین سرکانی برای "نمای بسته" اعطاء کرد.
هیئت داوران در بخش کارگردانی نمایش های خیابانی لوح تقدیر و دو سکه بهار آزادی را به صورت مشترک به حامد بی آزار برای "دوست و دشمن" و علی حلوی برای "هفت خوان" اعطاء کرد و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و سه سکه بهار آزادی به فرامرز قلیچ خانی برای "نمایش بسته" رسید. همچنین هیئت داوران با اهداء تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و نیم سکه بهار آزادی به جمشید عسگری و ابوذر چهل امیرانی از آنها تقدیر کرد.
اما در بخش نمایش های صحنه ای بعد از قرائت بیانیه هیئت داوران، در بخش موسیقی رتبه سوم شامل لوح تقدیر و یک سکه بهار آزادی به صورت مشترک به حسین حقانی، مسعود انتظاری و سارا خدایار برای "بازی نامه فرود" اعطاء شد و رتبه دوم شامل لوح تقدیر و دو سکه بهار آزادی به بهنام یونسی برای نمایش "خدا بس" رسید و سعید مجتهدزاده برای نمایش "راه کمال" رتبه اول شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و شش سکه بهار آزادی را از آن خود کرد.
در بخش طراحی صحنه هیئت داوران با اعطاء لوح تقدیر و ربع سکه بهار آزادی از زهره شریفی و عباس رحیمی برای "فیروزه‌ای که می خواند" تقدیر به عمل آورد و رتبه سوم این بخش شامل لوح تقدیر و یک سکه بهار آزادی را به صورت مشترک به احسان جانمی برای "راپورت‌های یومیه"، پریناز آل آقا و علیرضا مهران برای "باید برای کبوتران دون پاشید" اعطاء کرد.
در این بخش رتبه دوم شامل لوح تقدیر و دو سکه بهار آزادی به صورت مشترک به حسن باستانی برای "راه ماندگار" و بهنام هدایتی برای "راه کمال" رسید و پیام فروتن برای "کبود" و محمدعلی نوریان برای "عاشقستان" به صورت مشترک رتبه اول را شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و سه سکه بهار آزادی از آن خود کردند.
هیئت داوران در بخش نمایشنامه نویسی با اعطاء تندیس جشنواره، لوح پاسداشت و چهار نیم سکه از پرویز بشردوست تقدیر به عمل آورد و رتبه سوم این بخش شامل لوح تقدیر و سه سکه بهار آزادی را به علی بوریان برای نمایش "ارثیه های عاطفی" اعطاء کرد.
رتبه دوم بخش نمایشنامه نویسی شامل لوح تقدیر و چهار سکه بهار آزادی به علیرضا خوش پیک برای "کبود" رسید و کیوان صباغ برای "عاشقستان" رتبه اول را شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و پنج سکه بهار آزادی از آن خود کرد.
در بخش بازیگری زن جشنواره هیئت داوران با اعطاء لوح تقدیر و ربع سکه بهار آزادی به صورت مشترک از ریحانه خاتمی برای "همه نابود کننده‌ها"، خانم مسلمی برای "سوگ سیاوش" و ماریا یونسی برای "خدا بس" تقدیر کرد و رتبه سوم شامل لوح تقدیر و سه سکه بهار آزادی به صورت مشترک به رویا بختیاری برای "بازی نامه فرود" و راحله طاهری برای "خانم چه و مهتابی" رسید.
در این بخش رتبه دوم شامل لوح تقدیر و چهار سکه بهار آزادی به صورت مشترک به معصومه کاظمی از نمایش "کبود" و ساناز صفرپور از نمایش "ارثیه‌های عاطفی" رسید و مریم باقری از "کبود" و نرگس محمدی از "باید برای کبوتران دون پاشید" به صورت مشترک رتبه اول را شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و پنج سکه بهار آزادی را از آن خود کردند.
هیئت داوران در بخش بازیگری مرد جشنواره با اعطاء تندیس جشنواره، لوح پاسداشت و چهار نیم سکه بهار آزادی از آتش تقی‌پور بازیگر نمایش "مرز" به صورت ویژه تقدیر به عمل آورد و با اعطاء لوح پاسداشت و یک سکه بهار آزادی به بیژن گنجعلی و اعطاء لوح تقدیر و ربع سکه بهار آزادی به صورت مشترک به گودر رضایی برای "مسافری به هیچ" و علیرضا مهران برای "باید برای کبوتران دون پاشید" تقدیر و قدردانی کرد.
همچنین هیئت داوران در این بخش رتبه سوم شامل لوح تقدیر و سه سکه بهار آزادی را به صورت مشترک به امیرعباس حسینی از "خانمچه و مهتابی" و مسعود سخایی از "ارثیه‌های عاطفی" داد و رتبه دوم شامل لوح تقدیر و چهار سکه بهار آزادی به صورت مشترک به محمدرضا علیمردانی برای "لب خط" و کامران بهرامی برای "کبود" رسید. سروش طاهری از "عاشقستان" و علی سرابی از "هویت" رتبه اول را شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و پنج سکه بهار آزادی از آن خود کردند.
در بخش کارگردانی نمایش های صحنه ای، هیئت داوران با اعطاء لوح تقدیر و ربع سکه بهار آزادی به صورت مشترک از ساناز صفر پور برای "ارثیه های عاطفی" و رسول نقوی برای "لب خط" تقدیر کرد و رتبه سوم شامل لوح تقدیر و سه سکه بهار آزادی به صورت مشترک به سعید خیرالهی برای "خدا بس" و فرشاد منظوفی نیا برای "سیب های پلاسیده" رسید.
رتبه دوم کارگردانی شامل لوح تقدیر و چهار سکه بهار آزادی به صورت مشترک به کامل نوروزی برای "راه کمال" و علی سرابی برای "هویت" رسید و غلامرضا جهان‌پناه برای "عاشقستان" و مهرالسادات میرحسینی و رزیتا طلایی برای "کبود" به صورت مشترک رتبه اول این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و پنج سکه بهار آزادی را از آن خود کردند.
اجرای پرده خوانی توسط مرشد میرزا علی، اجرای موسیقی توسط گروه دف نوازان "صحبا"، اجرای موسیقی آذربایجانی و اجرای موسیقی توسط گروه موسیقی حوزه هنری هرمزگان از برنامه های اجرا شده در این مراسم بود. اکبر زنجانپور، مریم معترف، محمود فرهنگ و جمعی دیگر از هنرمندان تئاتر از حاضران در این مراسم بودند. سایت آفتاب ۳۰/۹/۸۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی