رسانه سینمای خانگی

رسانه سینمای خانگی
مدیر شبکه تهران می‌گوید به دلیل تفسیر به رای‌های فراوان در فضای سیاسی و فرهنگی این روزها پخش برنامه‌های چالشی گفت‌وگو محور فعلا در شبکه تهران متوقف است.
مجید رجبی معمار درباره پخش برنامه‌های گفت و گو محور و چالشی در شبکه تهران گفت: در این شرایط سخن گفتن و رفتن به سراغ مسائل چالشی باید همراه با تدبیر بیشتری باشد. ما در برنامه «مثلث» حقیقتا می خواستیم به این سمت حرکت کنیم و در برنامه شب شیشه‌ای هم بر این مشکلات مسلط بودیم.
وی در ادامه گفت: ما در آستانه انتخابات هستیم و هر روز فاصله‌مان با انتخابات کمتر می شود. جناح‌ها و گروه های سیاسی کشور هرکدام خودشان را آماده می‌کنند و متاسفانه شرایط، شرایطی نیست که یک تحلیل درست نسبت به پدیده های فرهنگی و اجتماعی صورت گیرد. شرایط اجتماعی و سیاسی کشور شرایطی خاص و بسیار حساس است. متاسفانه در شرایط فعلی شرایط به گونه‌ای است که هر کلمه‌ای را هر کس هر طور که دوست دارد تأویل و تفسیر کرده و بعضا مصادره یا تقبیح می کند بدون اینکه خیلی وقتها به تحلیل و بررسی واقعی آن مطلب بپردازد.
وی تصریح کرد: در این شرایط ساخت برنامه زنده چالشی سخت است و منطقی نیست و من اظهارتأسف می کنم از این شرایطی که وجود دارد زیرا اصلا شرایط منطقی و درست نیست و این جزو مشکلات جدی فضای سیاسی، فرهنگی ماست که در آن گمانه زنی‌های غلط ، تحلیل‌های نابه‌جا و تفسیرهای به رأی فراوان است. البته ابزارهای جدید رسانه‌ای بسیاری هم مانند سایتها و نشریات مختلف زرد و آبی و قرمز و.... وجود دارند و همه آنها نیز به خود اجازه تحلیل می‌دهند و حد و مرزهای تحلیل و تفسیر و رعایت انصاف و اعتدال در جامعه فرهنگی و سیاسی ما به هم خورده است. به همین خاطر عقل و تدبیر و خیرخواهی برای جامعه به این می‌انجامد که فعلا پخش اینگونه برنامه ها متوقف شود.
مدیر شبکه تهران افزود: این بحث شخصی نیست که عنوان شود شبکه قصد ریسک کردن ندارد. اصلا بحث ریسک نیست و آدم احساس می کند در این شرایط وارد شدن به یک فضای چالشی بیشتر به حماقت نزدیک شدن است و ریسک پذیری و پذیرش خطر برای روشن کردن و تقویت افکار عمومی به شمار نمی‌رود.
رجبی معمار ادامه داد: در این دوره باید خیلی با تأمل و آرامش بیشتر و با حفظ تعادل حرکت کرد. ما در مجموعه «مثلث» قرار و برنامه ریزی‌مان همین بود ولی وقتی احساس کردیم متأسفانه علیرغم پیشنهاد و برنامه‌ریزی‌های ما این امکان وجود ندارد بلافاصله تصمیم گرفتیم فعلا و در این شرایط از پرداختن به این شیوه و روش پرهیز کنیم و امیدوارم از ابتدای سال آینده بتوانیم دوباره مجموعه و برنامه‌ای را مشابه آن برنامه‌ها که بینندگان عزیز دیدند داشته باشیم.
وی در پایان گفت: ما روی گروه‌های دیگر برنامه سازی نیز مشغول کار و برنامه‌ریزی هستیم البته گروه قبلی نیز گروه خوبی با تجربه‌های بسیار است و آنها هم می توانند حضور داشته باشند. ولی آنچه که مسلم است هیچ شبکه‌ای نباید تمام ظرفیت خود را روی یک تهیه کننده، یک مجری و یک مجموعه متمرکز کند و صلاح نیست. ما روی حضور گروه‌های مختلف فکر می کنیم. آفتاب ۶/۹/۸۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی