رسانه سینمای خانگی

رسانه سینمای خانگی

     گفت: متاسفانه با توجه به زمانی که صرف ذوالقرنین شد و بی تفاوتیمسئولان فرهنگی، بعید می دانم که دیگر این پروژه ساخته شود. این کارگردان سینمای ایران در گفت وگو با فارس، اظهار داشت: باید بگویم سینمای ما برای جهانی شدن باید دست به ریسک های بزرگ بزند که متاسفانه این کار را نمی کند. وی گفت: یکی از پروژه هایی که من فکر می کنم برای جهانی شدن این سینما می تواند مناسب باشد، پروژه کوروش کبیر یا همان ذوالقرنین است که به نظر من با انرژی بالقوه ای که دارد، می تواند سینمای ایران را به دنیا معرفی کند. حمیدنژاد گفت: ما در شرایطی به سر می بریم که تصمیم گیری های فرهنگی-سینمایی ما، براساس سیاست های روز در چرخش است. وی افزود: یک روز فیلم300 ساخته می شود و همه به آن واکنش نشان می دهند و تلاش می کنند که پاسخی به آن بدهند اما با گذشت زمان، این خواست در همین مقطع می ماند. در آن شرایط کمیسیون فرهنگی از فیلم حمایت کرد و ما همیشه در شرایط بحرانی سعی می کنیم دست به عمل بزنیم، در حالی که نگرش ما باید به سوی آینده باشد و تصمیمات ما، رو به جلو پیش برود، نه اینکه یک اتفاق ما را به حرکت وادارد. سازنده گفت: زمانی که طرح را پیشنهاد کردم، با نامه هایی که نوشتم و درخواست هایی که مطرح کردم، همه مشتاق شدند که این فیلم ساخته شود، اما با گذشت زمان، انگیزه هایمسئولان کمرنگ شد و در حال حاضر، بعید می دانم که هیچ یک از مردان فرهنگی جرات و جسارت این را داشته باشند که روی پروژه های ایران باستان کار کنند. حمیدنژاد اظهار داشت: نگارش این فیلمنامه، مستلزم یک تصمیم جدی است که یک گروه زبده تحقیق گردهم بیاید،تحقیقات میدانی صورت گیرد تا فیلمنامه ای منسجم نوشته شود و این، مستلزم سرمایه گذاری است. آفتاب یزد ۷/۸/۸۶