رسانه سینمای خانگی

رسانه سینمای خانگی

مدیرکل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان : مجتمع فرهنگی هنری دفاع مقدس در یزد احداث می شود
مجتمع فرهنگی هنری دفاع مقدس با زیربنای 3000 مترمربع و 15 میلیارد ریال هزینه در یزد احداث می شود.
    علی هژبری مدیرکل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان یزد با اعلام این خبر گفت: این مجموعه شامل واحدهای فرهنگی و موزه جنگ است که با هدف انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس به نسل های آینده ساخته خواهد شد.
    به گفته وی همچنین مجتمع رفاهی بین راهی مسجد شکر در صحرای طبس در حال طراحی است که در وسعت 10 هزار مترمربع احداث می شود.
    وی افزود: این مجتمع بزرگ فرهنگی شامل موزه طبیعی در 3000 مترمربع گالری عکس و نمایشگاه - محل اقامت، رستوران، بنای یادمان اورژانس و... است که یاد و خاطره حادثه 5 اردیبهشت و شکست نظامیان آمریکایی در صحرای طبس را زنده نگه خواهد داشت.
    سرهنگ هژبری خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های دیگر این اداره کل شناسایی منازل شخصیتهای دفاع مقدس استان برای ثبت در میراث فرهنگی است که در خصوص شهید محمد منتظر قائم در دست اقدام است.
    وی اظهار داشت: 119 شهید گمنام در استان شناسایی شده که تعداد 28 شهید گمنام در نقطه های خارج از گلزار شهدا دفن هستند و بنیاد حفظ آثار وارزشهای دفاع مقدس در حال ساماندهی آنها است.
    وی تصریح کرد: این اداره کل برای تقویت کتابخانه های استان تعداد 20 هزار کتاب به کتابخانه ها اهدا کرده است.
    هژبری خاطرنشان کرد: امسال تاکنون 300 یادواره شهدا در سراسر استان برپا شد و ساخت فیلم های کوتاه و متوسط و برنامه اجرای تئاتر در خصوص دفاع مقدس را در برنامه های خود داریم.
    به گفته وی چاپ کتب تاریخ یزد در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از سال 1342 تا قبول قطعنامه، تدوین جغرافیای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در یزد، شناسایی مکانها و ابنیه هایی که یکی از رخدادهای دفاع مقدس در آن شکل گرفته ا زسال 1342، دانشنامه شهدای استان و تشکیل مرکز اسناد دفاع مقدس در قالب نرم افزار و.... از برنامه های این اداره کل است. کیهان ۷/۸/۸۶