رسانه سینمای خانگی

رسانه سینمای خانگی

توضیحات افخمی درباره بازیگران فرزند صبح / انتخاب شریفی نیا به توصیه نوه امام (ره)
انتخاب محمدرضا شریفی نیا برای نقش حجت الاسلام والمسلمین مرحوم سیداحمد خمینی در فیلم سینمایی «فرزند صبح» به نوعی با توصیه و رضایت نوه حضرت امام خمینی (ره) انجام شد. به گزارش مهر کارگردان پروژه سینمایی «فرزند صبح» صبح روز پنجشنبه با حضور در برنامه تلویزیونی «مردم ایران سلام» شبکه دو درباره آخرین مراحل و وضعیت این پروژه سینمایی توضیح داد.
    
    کارگردان «فرزند صبح» در این برنامه گفت: «در مرحله انتخاب بازیگر مسلماً حساسیت هایی وجود داشت، ما هم از پیشنهاد و توصیه استقبال می کردیم اما نه از فشار و جنجال. برای نقش حضرت امام (ره) - که من یکی از عشاق ایشان هستم و همیشه دوست داشتم روزی زندگی ایشان را به فیلم برگردانم ـ ابتدا روی چهره جمشید آریا (هاشم پور) گریم کردیم که نتیجه چندان راضی کننده نبود اما گریم امام (ره) روی صورت عبدالرضا اکبری بسیار خوب بود.»
    
    افخمی درباره انتخاب محمدرضا شریفی نیا برای بازی در نقش حاج احمدآقا گفت:«روزی در دیدار با سیدحسن خمینی ایشان گفت این آقای شریفی نیا هم خیلی به مرحوم پدر من (سیداحمد) شبیه است.» همان لحظه جرقه استفاده از شریفی نیا در ذهن من زده شد. چون ما در فیلم و فیلمنامه قرار نبود تصویری از سیداحمدآقا ببینیم. اما این نکته به نظرم شبیه توصیه و رضایت قلبی سیدحسن بود و ما هم سکانس بیمارستان و روزهای آخر زندگی امام (ره) را با بازی شریفی نیا به نقش سیداحمدآقا به فیلم اضافه کردیم.»
    
    افخمی گفت: «مذاکرات ما با این آهنگساز بین المللی آغاز شده و ادامه دارد. به همین دلیل ممکن است فیلم به جشنواره فجر امسال نرسد و خیلی هم اصراری به این امر نداریم. می دانیم «فرزند صبح» بازار وسیع سینمایی در دنیا نخواهد داشت. اما ما روی نمایش محدود سینمایی در کنار بازارهای ویدئویی و دی وی دی آن با استفاده از نام یک آهنگساز بزرگ جهانی حساب کرده ایم.» اعتماد ۵/۸/۸۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی