رسانه سینمای خانگی

رسانه سینمای خانگی

فیلم سینمایی «مسیح» به کارگردانی «نادر طالب زاده»، جایزه بهترین فیلم در حوزه گفت وگوی بین ادیان جشنواره ایتالیا را تصاحب کرد.
    بنابر گزارش خبرگزاریها، در دهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم «مذهب امروز» (Religion Today) که شنبه شب در شهر ترنتوی ایتالیا برگزار شد، هیئت داوران، جایزه ویژه بهترین فیلم سینمایی بلند در حوزه گفت وگو بین ادیان (Interreligion dialoge) را از بین 50 فیلم راه یافته به بخش مسابقه به فیلم ایرانی «مسیح» ساخته «نادر طالب زاده» اهدا کرد.
    این 50 فیلم از بین 150 فیلمی که در ماه اوت به جشنواره راه یافته بودند برای بخش مسابقه انتخاب شده بود و 100 فیلم دیگر در بخش جنبی به نمایش درآمدند اما برای بخش مسابقه انتخاب نشده بودند.
    جشنواره بین المللی فیلم «مذهب امروز» همه ساله به طور همزمان در 5 شهر ایتالیا: ترنتو (Terento)، میلان، آکرو، نومادلفیا و برارا برگزار می شود و از بین آثار رسیده سینمایی بلند و کوتاه، از سراسر جهان، بهترین ها را در 10 گرایش انتخاب می کند که مهمترین این گرایشها عبارتند از: گفت وگوی بین ادیان، زن و مذهب، همبستگی ادیان، هنر و مذهب، مذهب و آموزش، مذهب و حقوق بشر و...
    نادر طالب زاده که شنبه شب در ترنتو محل اصلی برگزاری این جشنواره حاضر شده بود، با استقبال گرم منتقدان سینمایی و سران کلیسای کاتولیک مواجه شد به گونه ای که از سوی چندین کارگردان و نیز دانشگاه واتیکان دعوت به همکاری و تولید مشترک شد.
    همچنین فیلم «مسیح» در بین تمامی آثار شرکت کننده در بخشهای مختلف این جشنواره، تنها فیلمی بود که در دانشگاه واتیکان نیز به نمایش درآمد و مورد استقبال اساتید و دانشجویان هم قرار گرفت.
    یکی از کاردینال های حاضر در محل جشنواره در اظهارنظر درباره این فیلم گفت: فیلم ایرانی «مسیح» هم خیلی جذاب و جالب بود و هم بسیار جسورانه و ثابت کرد که در عرصه سینما هم دیدگاه های اسلام درباره عیسی مسیح را می توان دید و بدون مشاجره از آن لذت برد.
    از نادر طالب زاده در مدت اقامتش در ایتالیا برای چندین سخنرانی و گفت وگو درباره فیلم مسیح، حضرت مسیح و روایت خود از انجیل بارنابا دعوت به عمل آمده است.
    جشنواره بین المللی فیلم «مذهب امروز» که از بیستم اکتبر (شنبه 28مهرماه) آغاز به کار کرده است به مدت 25 روز در 5 شهر فوق الاشاره ادامه دارد. کیهان ۳۰/۷/۸۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی