رسانه سینمای خانگی

رسانه سینمای خانگی

نویسنده: محمد صابری

«من عضوی از خانواده سینمای این مملکت نیستم، من مبلغی هستم که عقایدم را از زبان سینما بیان می کنم» فرج الله سلحشور نویسنده و کارگردان سینما در گفت وگو با کیهان گفت: «اگر بنابر اصلاح سینما باشد اول باید هدف گیری و جهت گیری سینمای ایران تغییر کند... تیتر بزنید من عضو سینمای این مملکت نیستم.»
    انقلاب تازه، سینمای تازه می خواهد
    «اگر ما بپذیریم که انقلاب ما حرف تازه ای در دنیا می زند و با آنچه در دنیا رخ می دهد متفاوت است، باید سینمایی متفاوت هم داشته باشیم.» سلحشور گفت: «ما برای تمامی کارها دلایلی خداپسندانه داریم و این در حالی است که در دنیا دلایل و اهداف انسان پسندانه است. ما می خواهیم محور کارها خدا باشد، اما این اتفاق (متأسفانه) در سینمای ما رخ نداده است.»
    وی با اشاره به برگزاری جشنواره ها گفت: «ما هنوز به کارگردانمان می گوییم باید خودت را بالاببری، به بازیگر می گوییم باید ستاره شوی، باید گیشه خوب داشته باشی و در یک کلام باید ثروتمند شوی و این نشان می دهد چه در سینمای جنگ و چه در غیرجنگ، چه در جشنواره فجر و چه در جشنواره دفاع مقدس هنوز هدف گیری ها مادیست. اگر این روند عوض شود، سینمای دیگری خواهیم داشت. سینمایی که تأثیرگذار و امیدبخش باشد.»
    سلحشور در ادامه با اشاره به کیفیت فیلم های اکران شده در این جشنواره ها گفت: «شما بروید تحقیق کنید، خواهید دید فیلم هایی که مورد اقبال مردم واقع شده اند همه فیلم ها ارزشی بوده اند این نشان می دهد که هنوز گرایش به سمت آثار معنوی و الهی است. اما این گرایش باید بر کل سینما حاکم شود.»
    فیلمسازها و دانشکده ها باید پالایش شوند
    «اگر سینماگر ما نظرش تغییر کرد، به نحوی که به جای نفس، برای خدا و خدمت به خلق خدا هدفگیری کرد، آن موقع جشنواره های ما هم رونق می گیرد.» کارگردان مردان آنجلس افزود: «در حال حاضر بخشی از فیلمسازها، اهالی سینما و حتی دانشکده ها باید پالایش شوند. معتقدین و معرفین باید حرف بزنند نه کسانی که در پی نفسانیات هستند.»
    سینمای آمریکا هم در حال شکست است
    فرج الله سلحشور در بخش دیگری از گفت وگو با خبرنگار کیهان گفت: «این فقط مربوط به سینمای ما نیست. این مسیر به شکست ختم می شود همانگونه که سینمای فرانسه و انگلیس شکست خورده اند» کارگردان فیلم حضرت یوسف(ع) افزود: «سینمای آمریکا و هند هم در آینده نزدیک شکست می خورند، چرا که چشم و گوش مردم دنیا از حرف هایی مثل سکس و خشونت پر شده است، آنها دنبال حرف تازه هستند.»
    جشنواره های کنونی بود و نبودشان یکی است
    سلحشور در بخش دیگری از گفت وگو با کیهان در مورد جشنواره ها گفت: «ما همیشه از اثر پی به مؤثر می بریم. هم جشنواره فجر دهم دفاع مقدس زمانی که عامل رشد، تعالی و شکوفایی فیلم های ما شود خوب است اما اگر ببینیم در ساخت فیلم، فروش فیلم، محتوای فیلم، کیفیت ارائه بین المللی و... هیچ اتفاقی خاص رخ نمی دهد دیگر چه لزومی به برگزاری هست؟
    وی در ادامه ضمن مقایسه آثار برخی کارگردانان مطرح نسبت به سال های قبل گفت: «جشنواره ای که برگزار شود و فیلمسازانش هیچ تقویت نشوند، وجود و عدم وجودش یکی است. جشنواره باید اهدافی را مشخص کند و بعد از چند سال برگزاری اعلام کند که به کدامیک رسیده است.»
    سلحشور افزود: «نه سینما که در سیاست و سایر حوزه ها هم فقط باید به خدا و خدمت به خلق خدا بیندیشیم. وقتی هدف این شد آنگاه می توان در مورد سایر اهداف و لوازم هم بحث کرد و به نتیجه رسید.»
    سلحشور در حال حاضر مشغول انجام مراحل فنی فیلم زندگی حضرت یوسف(ع) است. این فیلم سال آینده آماده اکران در سینما و پخش در تلویزیون می شود. کیهان ۲۶/۷/۸۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی