رسانه سینمای خانگی

رسانه سینمای خانگی

گاف بزرگ رادیو آمریکا و اعتراف ناخواسته صهیونیست ها
نویسنده: سعید متین
در حالی که مدت کوتاهی از انتشار پاورقی کیهان با عنوان «جای پای اسرائیل در ایران» که به بیان ناگفته های توطئه های صهیونیستی علیه مردم ایران طی دوران حکومت رژیم شاه می پردازد، نمی گذرد، پاورقی که بخشی از آن براساس خاطرات «مئیر عزری»، سفیر سابق اسرائیل در ایران (که در کتابی تحت عنوان «یادنامه» به چاپ رسیده) شکل گرفته است، یکشنبه شب (دوم مهرماه) تلویزیون صدای آمریکا (VOA) در یک اقدام انفعالی و در برنامه میزگرد شبانه خود، با «مئیر عزری» از تل آویو ارتباط مستقیم برقرار کرد تا بلکه با فرافکنی وتکرار جملات همیشگی در نقد سیاست های قانونی، استقلال طلبانه و آزادیخواهانه نظام جمهوری اسلامی، افشاگری های کیهان را تحت تأثیر قرار دهد.
    اگرچه تلویزیون صدای آمریکا که توسط بهاییان صهیونیستی همچون «کامبیز محیط محمودی» (مدیر تلویزیون ثابت پاسال بهایی و معاون رضا قطبی در رادیو تلویزیون شاهنشاهی) مدتهاست که بنا بر رسالت و اهداف تعریف شده اش در تبلیغ صهیونیسم و مقابله با اندیشه ها و آرمان های اسلام و انقلاب اسلامی، به مانند سرکردگان امپریالیسم جهانی، پرده هر آنچه ادعای آزادیخواهی و بی طرفی و دفاع از حقوق بشر است را دریده و زیر پا له نموده تا با استفاده از بدنام ترین، سیاهکارترین و وامانده ترین چهره های تاریخ معاصر ایران، دشمنی اش را با ملت ایران آشکارتر نماید، اما اقدامش در کشانیدن «مئیر عزری» فرتوت (که به شکل واضحی از بیماری پیری و آلزایمر رنج می برد و از همین رو اکثر حرف هایش را، کلمه به کلمه، و گاه بدون توجه به سؤالات مصاحبه کننده از روی کاغذی آماده می خواند!) بدون تردید اگرچه نشان از عکس العملی ناشیانه در عالم رسانه و سیاست دارد، اما بیش از هر موضوعی روشنگر میزان آسیب پذیری آنان در مقابل منطق و افشاگری های مستند است. مضاف براینکه روش صهیونیست ها معمولاً بر این سیاق است که کوچکترین تحرکات تبلیغی- فرهنگی دشمن خود که ریشه های فکری و آرمانی آنها را هدف قرار می دهد را از قلم نینداخته و با آن مقابله نمایند. مثالش همین سریال «مدار صفر درجه» است که علیرغم پرداختی ناقص و اشاره ای الکن به توطئه های بنیادین صهیونیسم جهانی در تاریخ معاصر ایران، آنچنان خشم آنان را برانگیخته که به دولت مجارستان بابت در اختیار گذاردن امکانات فیلمبرداری در آن کشور برای بازسازی صحنه های جنگ جهانی دوم در این سریال، فشار زیادی آورده تا آنجا که سفیر آن کشور در ایران، از تهیه کننده سریال درخواست کرده که عنوان «مجارستان» را از لیست تشکرات تیتراژ پایانی حذف نماید!! (به سریال مذکور در همین میزگرد با «مئیر عزری» نیز اشاره شد که چگونه هنرمندان جمهوری اسلامی موفق شده اند مابین صهیونیست ها و یهودیان مستقل تفاوت قائل شوند و البته هم مجری و هم عزری از این موضوع ابراز نارضایتی می کردند!!!)
    اما نکته ای که در میزگرد فوق (اگرچه شباهت چندانی به میزگرد نداشت!) به چشم می خورد، سازهای بعضاً ناکوکی بود که «مئیر عزری» در پاسخ به سؤالات مجری می نواخت. پاسخ هایی که به نظر می آمد چندان مورد رضایت گردانندگان برنامه نیست، از همین رو برخلاف همیشه و برای اولین بار و طی چندین مرتبه، درست در لحظه پاسخگویی عزری، ارتباط با تل آویو به طرز مشکوکی قطع شده و پس از اتمام صحبت های او، مجدداً برقرار می شد و البته مجری هم تنها به یک عذرخواهی خشک و خالی بسنده می نمود!! و نکته عجیب تر آنکه باز هم برخلاف همیشه و برای اولین بار هنگامی که «مئیر عزری» سخن می گفت، نوشته ای به صورت نوار متحرک از زیر تصویر وی عبور می کرد به این مضمون که سخنان ایشان دیدگاه و نظر تلویزیون صدای آمریکا نیست!!! در حالی که تاکنون و در مورد هیچ یک از شرکت کنندگان در این برنامه چنین اقدامی به عمل نیامده بود.
    به هر حال در این به اصطلاح میزگرد، «مئیر عزری» به نکاتی در مورد چاپ خاطراتش اشاره کرد که قابل توجه بود، از جمله؛ کتاب وی در اصل 049 صفحه بوده که به قول خودش «اداره سانسور اسرائیل» (با تأکید بر همین لفظ) 042 صفحه آن را سانسور کرده تا اجازه چاپ آن صادر شده است! و علاوه بر این عزری ناچار گشته تا کتاب را در حدود 004 بار (آنگونه که خودش گفت) بازنویسی نماید تا از هزار خوان اداره سانسور اسرائیل بگذرد!!!
    وی در چند مورد هم به گونه ای ناخودآگاه برخلاف اطلاعاتی که مجری ارائه می داد، باعث بی اعتباری وی و اطلاعاتش گردید، از جمله وقتی مجری از او سؤال کرد که چرا تعداد 054 هزار یهودی قبل از انقلاب در ایران ، اینک به 52 هزار رسیده است، بلافاصله گفت که پیش از انقلاب در ایران 021 هزار یهودی زندگی می کردند و نه 054 هزار نفر! و از طرف دیگر گویی جناب مجری (که خود را در امور سیاسی بسیار هم صاحب نظر می داند) در حد یک دانش آموز دبیرستانی مطلع نیست که اساساً اسرائیل در دنیا بوجود آمد تا یهودی های سراسر جهان را ولو به زور و اجبار در خود جای دهد و از همان زمان تأسیس هم در کشورهای مختلف جهان از جمله ایران، شعبه هایی از آژانس یهود را بوجود آورد تا بطور مستقیم برای مهاجرت اجباری یهودیان به اسرائیل، اقدام نمایند.
    شاید از همین رو «مئیر عزری» باز هم احتمالاً برخلاف نیات گردانندگان برنامه، اعتراف کرد که آن 52 هزار یهودی که امروز در ایران به سر می برند، در کمال راحتی و آسایش زندگی می کنند!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی