رسانه سینمای خانگی

رسانه سینمای خانگی

اغماء ،شوکی به کمای مادی ما

نویسنده: صالح اسکندری
پخش سریال اغماء به کارگردانی سیروس مقدم ونویسندگی علیرضا افخمی در شب های ماه مبارک رمضان توجه وکنجکاوی اقشار مختلف مردم علی الخصوص طیف وسیعی از نخبگان کشور را برانگیخته است.
    این سریال که در یک ژانر متفاوت باکارهای دیگر تلویزیون ساخته شده است درساحتی عرفانی-اجتماعی سعی دارد برخی مفاهیم عالی وناب دینی رابه طور غیرمستقیم به مخاطب خودانتقال دهد.
    البته جسارت سازندگان این سریال در ورود به چنین موضوع حساسی واکنش های نسنجیده ای را نیز ازجانب برخی گروه هاوافراد درپی داشته است .هرچند برخی ازاین عکس العمل ها را باید به پای عرق نپخته صنفی گذاشت اما کمتر پزشک وجراحی رامی توان سراغ گرفت که موفقیت های حرفه ای خودرامرهون عنایت ویژه الهی نداند.
    بنابراین آنچه تا کنون از این سریال درشب های گذشته پخش شده طرح داستان برمبنای حضور جدی وغیرقابل انکار عوامل لاهوتی در دنیای ناسوت به منظور سریان وجریان زندگی طبیعی بشر نضج یافته است. درواقع سازندگان سریال اغماء درحدتوان سعی کرده اند نمودی از ترکیب بلاتردید دنیا وآخرت را به نمایش بگذارند همان چیزی که در فرهنگ منحرف مسیحی پس ازحضرت عیسی(ع) به تجرید ماده وماورا انجامیدوامروز درقالب ماتریالیسم ، اومانیسم وحتی سکولاریسم به دنیای مدرن وپسامدرن عرضه می شود.
    از سویی شواهدوقرائن عرفانی بسیاری به نقل از اربابان معرفت در افواه عمومی جریان دارد که حکایت از رتق وفتق امورمومنین به واسطه برخی از مقربین به درگاه صاحب عصروزمان (عج)می کند. مگر نه اینکه امامت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) در زمان غیبت به سان آفتاب پشت ابراست و اکثر لوازم ومقتضیات امامت جاری است وایشان تنها چهره در نقاب دارند! بنابر روایات مختلف ایشان به انحای گوناگون مشکلات شیعیان را رفع و رجوع می کنند و البته مسیر حل مشکلات مسلمین نه لزوما ماورائی بلکه اکثرا به طریق مهیا نمودن اسباب طبیعی است. نویسنده این سریال چه خوب نوشته است تا زمانی که ضرورت معجزه احساس نشود خداوند لزومی نمی بیند که نظم طبیعی خود را به هم بریزد. متاسفانه روزمرگی دنیای مدرن واقعیات مسلمی چون چشم برزخی، طی الارض و ... را برای اکثر مردم به صورت یک افسانه غیر قابل باور در آورده است. «اغماء» تلنگری به دنیای مادی ماست. دنیایی که همه چیز آن را در 4= 2x2 خلاصه کرده ایم. اگر این سریال بتواند در ادامه مسیر خود نیز چنین موفق باشد باید دست اندرکاران آن را تحسین نمود که با چنین شجاعتی حریم زیبای الهی - خلیفه الهی را در معرض نمایش گذاشته اند. باشد که اغماء شوکی برای بیداری هنر در کما رفته ما باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی