رسانه سینمای خانگی

رسانه سینمای خانگی


    
    گروه فرهنگ وهنر- در حالی که بینندگان تلویزیون هر شب داستان ۴ سریال ویژه ماه مبارک رمضان را دنبال می کنند، ۳ سریال در مرحله تصویربرداری قرار دارند.
    به گزارش خبرنگار «ایران» سریال «شکرانه» به کارگردانی سعید سلطانی تنها سریالی است که با پایان تصویربرداری این روزها در مرحله تدوین قرار دارد. گروه سازنده این سریال ۱۰ روز پیش و پس از ۲ ماه حضور در شهر دوشنبه تاجیکستان به کشور مراجعت کردند.
    سریال «میوه ممنوعه» به کارگردانی حسن فتحی نیز که از ۳ تیر ماه در زعفرانیه جلوی دوربین رفته بود، این روزها در آخرین ساعات کار خود قرار دارد. در این سریال که فتحی در آن از ۲ دوربین بهره گرفته است، تا ۲ روز آینده به پایان می رسد. در این سریال دوربین دوم بیشتر در صحنه های دو نفره استفاده می شود تا کار با سرعت بیشتری ضبط شود.
    «یک وجب خاک» نیز که به کارگردانی علی عبدالعلی زاده ساخته می شود، نخستین تجربه سریالی او به شمار می آید. این سریال که پیشتر «نقشی بر زندگی» نام داشت از اواخر خرداد ماه جلوی دوربین رفته بود اما به دلیل احتمال نرسیدن قسمت های آخر به پخش، تهیه کننده تصمیم گرفته است از شاهین باباپور به عنوان کارگردان دوم بهره بگیرد. با این وجود گفته می شود تصویربرداری تا روزهای پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت. این گروه در روزهای اخیر مشغول ضبط صحنه هایی از سریال در بیمارستان و خانه ای در شهرک قدس بودند. سریال «اغما» به کارگردانی سیروس مقدم نیز همچنان در مرحله تصویربرداری قرار دارد. این سریال که از نیمه دوم خردادماه ضبط را آغاز کرده بود، شنیده می شود این روزها با ۳ دوربین و ۳ گروه کار خود را دنبال می کند.
    شیوه کار در روزهای آخر کار بدین گونه است که گروه اصلی با حضور کارگردان صحنه های اصلی را تصویربرداری می کنند و ۲ گروه دیگر نماهای عمومی، رابط و بازیگران فرعی را ضبط می کنند.
    گفتنی است، سریال «یک وجب خاک» ساعت ۱۹ از شبکه سوم، «اغما» ساعت ۱۹‎/۳۵ از شبکه اول،؛ «شکرانه» ساعت ۲۱‎/۱۵ از شبکه پنجم و «میوه ممنوعه» ساعت ۲۱‎/۵۰ از شبکه دوم پخش می شود. این سریال ها همزمان با تصویربرداری تدوین شده اند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی