رسانه سینمای خانگی

رسانه سینمای خانگی

همکاری میان مؤسسات سینمایی ایران و افغانستان گسترش می یابد.
    به گزارش دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت، فعالیت های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان با ابلاغ قانون موافقتنامه فرهنگی، علمی و آموزشی میان ۲ دولت از سوی رئیس جمهور، گسترش می یابد. به این منظور اقداماتی از قبیل مبادله کتب، نشریات، عکس، فیلم، مردم شناسی، معماری، هنرهای سنتی و... از سوی طرفین صورت خواهد گرفت.
    حمایت از تشکیل مؤسسات فرهنگی و آموزشی از جمله کتابخانه ها و مراکز دائمی عرضه کتاب، انجمن ها و خانه های فرهنگ، و تشویق گسترش زبان و ادبیات فارسی از طریق همکاری نزدیک میان دانشگاه ها و مؤسسات و سازمان های فرهنگی ، علمی، آموزشی و ادبی، حمایت از مبادله استادان دانشگاه، دانشمندان ، محققان، علما و معلمان و نیز دانشجو و محصل از جمله توافق های صورت گرفته است.
     تسهیل همکاری میان رادیو و تلویزیون و مؤسسات خبری و مطبوعاتی و سینمایی، تشویق همکاری میان سازمان های ورزشی و تبادل مربی هم از دیگر اقداماتی است که صورت خواهد پذیرفت.
    دولت های ایران و افغانستان جهانگردی و بازدید از اماکن مذهبی و تاریخی ۲ کشور را مورد تشویق قرار خواهند داد و در زمینه توسعه مسائل زیربنایی جهانگردی از قبیل آموزش نیروی انسانی، ساخت هتل و نیز تبادل آمار و اطلاعات تحقیقی و آموزش جهانگردی با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی