رسانه سینمای خانگی

رسانه سینمای خانگی

جمال شورجه مجموعه تلویزیونی «خورشید اردهال» را با موضوع زندگی و شخصیت علی‌بن محمد باقر(ع) به تهیه‌کنندگی مهدی عظیمی میرآبادی کارگردانی می‌کند.

 

حدود یک ماه پیش جمال شورجه (کارگردان)تهیه‌کننده مجموعه، به اتفاق مهدی عظیمی‌میرآبادی سفری به کاشان، اردهال، اصفهان و مرقد شاه‌ سلطان‌علی که فرزند بلافصل امام محمد باقر(ع) است، داشت. در این سفر به بررسی و تحقیق پیرامون لوکیشن‌ها و مذاکرات اولیه با سیمای اصفهان، فرمانداری کاشان و هیئت امناء آستان امامزاده سلطان‌علی(ع) پرداخته شد.

سعید حریری با مشاوره ناصر بنی آدم و یاری حوزه علمی کاشان فیلمنامه اول این سریال را نوشته است و اکنون ناصر هاشم‌زاده به عنوان نویسنده و محقق مسئولیت نگارش مجدد فیلمنامه «خورشید اردهال» را بر عهده دارد. قرار است این مجموعه در 13 قسمت 45 دقیقه‌ای با مشارکت شبکه سیمای اصفهان و آستان امامزاده ‌علی ابن محمد (ع) تولید شود.

علی‌بن‌محمد باقر(ع) از فرزندان بلافصل امام محمد باقر(ع) و برادر بزرگ امام جعفر صادق(ع) است که در مشهد اردهال مدفون شده است. مجموعه «خورشید اردهال» به دلایل ورود ایشان به منطقه کاشان و نتایج سفرشان می‌پردازد.

در قرن دوم هجری مردم کاشان خسته از ظلم حکومت از امام محمد باقر(ع) راهنمایی می‌خواهند و او علی‌بن‌محمد باقر(ع) را روانه کاشان می‌کند تا امور مردم را اداره کند.وی بعد از چند سال حکومت جنگی به راه می‌اندازد و حضرت و یاران وی را همانند حضرت امام حسین(ع) در واقعه عاشورا، در مشهد اردهال به شهادت می‌رسانند.

مردم منطقه به‌ویژه خاوه و فین کاشان هر سال دومین جمعه از مهرماه را که به ‌آیین سنتی مذهبی «قالیشویان» شهرت دارد، با شستشوی نمادین قالی که پیکر آن حضرت روی آن حمل شده بود، این حماسه پرشور را برگزار می‌کنند و عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت(ع) به نمایش می‌گذارند.

یادآوری می‌شود، منطقه مشهد اردهال از توابع بخش نیاسر کاشان با ‪ ۹‬روستای اطراف آن در فاصله ‪ ۴۵‬کیلومتری کاشان واقع شده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی