رسانه سینمای خانگی

رسانه سینمای خانگی
تابلوها و میراث تجسمی انقلاب و دفاع مقدس که بخشی زیادی از آن در اختیار حوزه هنری است، هم‌اکنون در شرایط نامناسبی نگهداری می‌شود به طوری که برخی از تابلوهای آن از جمله تابلو «حر» کاظم چلیپا در اثر جابه جایی پاره شده است.
واحد تجسمی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی مجموعه‌ای از آثار تجسمی دوران انقلاب و دفاع مقدس را در اختیار دارد که هم‌اکنون با گذشت بیش از ۲۷ سال از انقلاب اسلامی ایران در ردیف میراث انقلاب و دفاع مقدس ما قرار دارند ولی این آثار هم اکنون در شرایط مناسب و استاندارد نگهداری نمی‌شود و بر اثر جابه‌جایی های مکرر به برخی از این تابلوها صدماتی وارد شده است.
یکی از این آثار آسیب‌دیده، تابلو «حر»‌ کاظم چلیپا است که به اعتقاد بسیاری از هنرمندان از جمله بهترین آثار نقاشی در زمینه عاشوراست که در جریان یکی از نمایشگاه‌ها پاره شده است.
طی تماس خبرنگار تجسمی فارس با یکی از مسئولان حوزه هنری اعلام شد که انبار کنونی آثار تجسمی حوزه هنری از کف استانداردهای لازم برخوردار است.
وی در عین حال از اختصاص بخش‌هایی از ساختمان ۵ طبقه جدید حوزه به محلی برای آرشیو و نگهداری استاندارد آثار تجسمی حوزه هنری خبر داد.
به گفته وی بدین ترتیب پس از گذشت ۲۷ سال از انقلاب، نگهداری میراث تجسمی انقلاب و دفاع مقدس در حوزه هنری استاندارد می‌شود و از خطر نابودی نجات خواهد یافت.
این ساختمان که به گفته مسئولین آن طی دو ماه آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد، در ضلع شرقی حوزه هنری واقع شده است.
بر اساس این گزارش،مسئولین حوزه هنری، برای ساخت و تجهیز محل استاندارد نگهداری آثار تجسمی حوزه هنری در ساختمان جدید از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران و موزه دفینه بازدید کرده‌اند، تا فضایی مشابه این گنجینه‌ها را در ساختمان جدید حوزه هنری برای نگهداری آثار انقلاب و دفاع مقدس در نظر بگیرند.
همچنین با توجه به این که دلیل آسیب‌ دیدن برخی از تابلوهای حوزه هنری به دلیل جابه‌جایی های آنها در جریان نمایشگاه‌های مختلف است، اخیراً تصمیم گرفته شده است که تابلوهای اصل (اورژینال) حوزه هنری از این پس به هیچ عنوان از محل خود خارج نشود.
با توجه به توضیحات مسئولین حوزه هنری به نظر می‌رسد که ساختمان جدید حوزه هنری، استاندارد لازم را برای نگهداری آثار تجسمی دارا باشد ولی باید تا زمان گشایش و راه‌اندازی این مکان منتظر ماند.
مسئولیت واحد تجسمی حوزه هنری مدت کوتاهی است که به «حسین نیرومند» واگذار شده است. پیش از آن این مسئولیت را حمید عجمی در اختیار داشت و مدتی نیز مجید ریاضی سرپرستی واحد تجسمی حوزه هنری را بر عهده داشته است.
همچنین مصطفی گودرزی نیز چند سالی به عنوان مدیر واحد تجسمی در حوزه هنری حضور داشت.
سایت آفتاب ۲۳/۱۰/۸۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی