رسانه سینمای خانگی

رسانه سینمای خانگی

بهرام بیضایی " کارگردان مطرح سینما که چند سالی است پشت دوربین قرار نگرفته ازمنتقدانی که عقیده دارند دلیل اصلی فیلم نساختن او خودش است انتقاد کرد و گفت : از هر فرصتی برای فعالیت در سینما و تئاتر استفاده می‌کنم .

این کارگردان پیشتر و پس از هفت سال دوری از سینما فیلم "سگ کشی" را با مضمون اجتماعی ساخت که با اقبال مخاطبان و منتقدان سینمایی روبه رو شد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار فرهنگی ایرنا از شبکه خبری بی‌بی‌سی ، وی افزود : همین چند وقت پیش وقتی قرار ساخت فیلم "لبه پرتگاه" منتفی شد، چند مقاله و مطلب خواندم با این عنوان و موضوع که اصلا تقصیر خود بیضایی است که فیلم لبه پرتگاه ساخته نشد. تقصیر اوست که بیضایی است، اشکال از بیضایی بودن است .

وی ادامه داد: برایم تعجب برانگیز است که در مجلات معتبر سینمایی به مقاله‌هایی برخورد می‌کنم در دفاع از برخی ممیزی‌ها و سرمایه مطلب می‌نویسند ، وقتی بیضایی دقت زیادی به خرج می‌دهد و می‌خواهد کار فرهنگی کند ، باید تاوانش را نیز بدهد.

کارگردان فیلم "باشو غریبه کوچک " تاکید کرد : این نوع برخورد با کار فرهنگی بین کسانی که مجله سینمایی منتشر می‌کنند و ظاهرا علمدار یک حرکت فرهنگی هستند خیلی جالب است.

بیضایی تصریح کرد : من از کوچکترین فرصتی که برای کار کردن می‌یابم نمی توانم بگذرم، اما می‌دانم که در این عرصه عده‌ای نیز شاید از کوچکترین مباحث مسئله مثبت یا منفی ایجاد می‌کنند.

وی توضیح داد: اگر کار نکنی می‌گویند خودش نمی‌خواهد، وقتی هم که کار می‌کنی می‌گویند دارد سوء استفاده می‌شود. راستش نمی‌دانم در مقابل این نظرات چه باید بکنم.

بیضایی همچنین با انتقاد از حضور افراطی برخی بازیگران سینما و تئاتر در تلویزیون ، گفت : بسیاری از این بازیگران برای حضور درکارهای فرهنگی در سینما و تئاتر به دلیل غرق شدن درسریالهای تلویزیونی و اولویتی تا سالها در دسترس نیستند.

وی ادامه داد: برخی این سریالهای تلویزیونی گاهی تا چند سال طول می‌کشند و همه توان بازیگری ایران در این سریالها از بین می‌رود. ایرنا ۲۱/۱۰/۸۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی