رسانه سینمای خانگی

رسانه سینمای خانگی
معاون امور سینمایی وزارت ارشاد گفت: کسانی به دلایلی از رخنه شیطان یا ذات شیطانی برای این هنر یاد می‌کنند، لکن ما می پنداریم که سینما مثل همه هنرها یک هدیه آسمانی است و یک فرصت رحمانی است.
به نقل از روابط عمومی معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری، محمدرضاجعفری جلوه که در آیین اختتامیه جشنواره فیلم رحمت در آذربایجان شرقی سخن می‌گفت، درابتدای سخنانش با اشاره به تقارن موسم پر برکت حج و برپایی جشنواره فیلم کوتاه رحمت گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم رحمت محل تلاقی سه نماد رحمانی است.
وی در شرح این سه نماد افزود: پدیده رحمانی هنر برتر، پیچیده و متعالی سینما ، آیین رحمانی و نورانی اسلام و عصاره و اسوه حسنه‌اش رحمهٔ‌للعالمین، رسول اعظم، محمد مصطفی (ص) و میراث رحمانی که از او به یادگار ماند و همینطور آذربایجان،به مثابه سر ایران، خاصه نگین برکت خیزش تبریز.
معاون امور سینمایی و سمعی وبصری در ادامه سخنانش تصریح کرد: هنر در ذات خود یک هدیه و هبه رحمانی است به بشر، برای زیبا دیدن زیبایی را دیدن و زیبایی را خواستن و به تماشا گذاشتن، در همه وجوه سمعی وبصری اش که شنیدن نیز خود یک رویت است.
وی تأکید کرد: هنر سینما نیز همینطور است،البته کسانی به دلایلی از رخنه شیطان یا ذات شیطانی برای این هنر یاد می‌کنند یا اینگونه تفسیرش می‌کنند. لکن ما می پنداریم که سینما مثل همه هنرها یک هدیه آسمانی است و یک فرصت رحمانی است. یک خلق غیر مستقیم خالق ربانی است، بدست انسان برای تعالی، و این هنر تاکنون بسیار توانسته راه تعالی را بنمایاند و البته بسیارتر از آنچه تا امروز رخ داده، رخ خواهد داد و در پیش است.
جعفری جلوه خاطر نشان ساخت: به نظر عده‌ای اگر حقیقت در کلام دچار تکثر شده، در تصویر به وحدت خواهد گرایید.
معاون امور سینمایی در ادامه سخنانش گفت: بر این پرده نورانی در آینده به مراتب بیش از این جلوه‌های رحمانی وحی، راه انبیاء، سنت اولیاء و حیات طیب نمودار خواهد شد.
هر چند تیره‌اندیشان و سیاه نمایان بکوشند، اصل دین را،بویژه اسلام را و چهره نورانی اسوگان این دین را با تفاسیر و تصاویر نامناسب خود بیالایند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وجه رحمانی آذربایجان برای ایران گفت: در روزگار پریشانی پس از ایلغار مغول که بیگانه هر چه بود را به یغما می‌برد و یک سرزمین و تمدن، را به بازی گرفته بود و میراث این تمدن و فرهنگ و هنر آنرا پایمال می‌کرد، از اقصی نقاط ایران مردان علم، دین و صنعت و بزرگان هنر و فرهنگ به این خطه پناه آوردند و آغوش آذربایجان و تبریز برای ایشان گشوده بود تا آنها را امان دهد و در بازآفرینی و تداوم حیات ایشان و دستاوردهای گرانقدر علمی، صنعتی وهنری آنها نقشی بزرگ ایفا کند.
وی افزود: بقایا و میراث آنها و نشانه‌ها و خاک و تربت پاک آنها در این خطه و این حوالی گواه این مدعا است و نیز گواه اینکه این خطه غیورترین مردمان را نسبت به آیین نورانی اسلام فرهنگ و طریقت علوی، در دل خود جای داده است.
وی افزود: با چنین غیرت و همت و حمیتی، ایران همواره به خود بالیده و در همه تاریخ راه سرافرازی را طی کرده است، در حساس‌ترین برهه‌های تاریخی، در مشروطیت ، در انقلاب اسلامی، در قطعه نورانی دفاع مقدس و در همه مراحل دیگر و این سرزمین میراث بانان و مشعل داران بزرگی را به ایران و اسلام پیشکش کرده است به‌ویژه در دوران معاصر سه دردانه بزرگ سه علامه، امینی، محمد تقی جعفری و طباطبایی که این دوران از افکار و رفتار حکیمانه آنها بهره‌مند و از عمل صالح ایشان منقوش است.
وی افزود: برگزاری این جشنواره را با این نام مبارک به فال نیک می‌گیریم و به آستانه رحمت ربوبی پناه می‌گیریم و از اولیاء رحمانی‌اش مدد می‌جوییم و همزبان با شهریار شعر ایران سخن می گوییم که به زیبایی گفت:
مگر ای سحاب رحمت تو بباری ار، نه دوزخ
به شرار قهر سوزد، همه کلّ ما سوا را
سایت آفتاب ۲۰/۹/۸۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی