رسانه سینمای خانگی

رسانه سینمای خانگی

نویسنده: شاهد حلاج

رئیس پلیس امنیت پایتخت اعلام کرد: از میان فهرست اراذل و اوباش شناسایی شده در شهر تهران تنها هفت نفر فراری هستند که بازداشت آنها نیز در دستور کار پلیس قرار دارد. وی تعداد دقیق اراذل و اوباش فهرست نهایی را اعلام نکرد.
    
    
    سردار محمدرضا علیپور در نشست خبری روز گذشته خود ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اطلاعات به دست آمده این افراد در شهر تهران ساکن نیستند و دور از چشم پلیس به صورت مخفیانه فعالیت می کنند.
    
    
    وی با تاکید بر ادامه طرح مقابله با اراذل و اوباش که از تیرماه سال جاری آغاز شده است، گفت: تنها در ماه جاری 52 نفر از اراذل فراری شناسایی و دستگیر شده اند و می توانم بگویم فعالیت آنها در تهران به صفر رسیده است.
    
    
    علیپور به اراذل فراری توصیه کرد با معرفی خود به پلیس، برخورد خشنی را که در انتظار آنها است، تعدیل کنند.
    
    
    علیپور در پاسخ به این سوال خبرنگاران که برخورد خشن با اراذل و اوباش تا چه حدی ادامه خواهد داشت، گفت: ممکن است در زمان دستگیری برای از بین بردن مقاومت این افراد مجبور به استفاده از زور باشیم اما پس از دستگیری برخورد خشن متوقف می شود. این ادعای سردار علیپور در حالی است که عکس های منتشر شده در خبرگزاری ها خلاف این گفته ها را نشان می دهد.
    
    
    سردار علیپور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تعدادی از اراذل و اوباش در هنگام دستگیری از سوی پلیس به دلیل ضرب و شتم کشته شده اند، گفت: فقط در دستگیری یکی از اراذل و اوباش منطقه غرب تهران به نام علی که اقدامات شرورانه زیادی را مرتکب شده بود، زمانی که ماموران برای دستگیری وی وارد عمل شدند اقدام به درگیری یا استفاده از قمه کرد که در درگیری بین او و نیروهای پلیس این فرد شرور به هلاکت رسید.
    
    
    وی به نمونه ای از برخورد فاقد خشونت پلیس با اراذل اشاره کرد و گفت: یکی از افراد شرور منطقه وحدت اسلامی تهران به نام قیصر فعالیت های مجرمانه زیادی داشت و با قمه کشی و عربده کشی باعث رعب و وحشت در منطقه شده بود که دستگیری وی در دستور کار ماموران قرار گرفت.
    
    
    وی قبل از اجرای طرح امنیت اجتماعی متواری شد ولی بعد پیغام داد که می خواهد خود را تسلیم کند و بعد از آن نیز تسلیم نیروهای پلیس شد. از محل اختفای او 11 قبضه شمشیر کشف شد.
    
    
     سردار علیپور گفت: در سوابق این شرور نزاع دسته جمعی، قتل عمد، درگیری مسلحانه و فعالیت در حوزه توزیع موادمخدر به چشم می خورد.
    
    
    برخورد با سی دی فروشان
    
    
    علیپور با اشاره به صحبت های سردار رادان در مورد برخورد با فروشندگان سی دی های غیرمجاز در تهران گفت: تاکنون توانسته ایم با هماهنگی کانون تهیه کنندگان سینما، در خصوص مبارزه با قاچاق فیلم های اکران نشده، از سقوط آمار تماشاگران سینما و از دست رفتن انگیزه دست اندرکاران سینما جلوگیری کنیم.
    
    
    وی گفت: اخیرا با همکاری های صورت گرفته فیلم های سینمایی کدگذاری شده است که این اقدام باعث می شود تا پیگیری فیلم های قاچاق با دقت بیشتری انجام شود. از سوی دیگر با دستگیری 17 نفر و کشف 84 هزار حلقه سی دی فیلم قاچاق و مستهجن، از پایان سال 85 تاکنون، جلوی فعالیت فروشگاه های غیرمجاز را گرفته ایم.
    
    
    علیپور تاکید کرد: به تمامی افرادی که به صورت غیرقانونی اقدام به تکثیر فیلم های سینمایی قبل از اکران یا فیلم های غیرمجاز می کنند هشدار می دهم که نسبت به متوقف کردن هرچه سریع تر فعالیت های خود اقدام کنند در غیر این صورت باید منتظر برخورد قاطع پلیس باشند.
    
    
    علیپور گستره برخورد با سی دی های قاچاق را منوط به بررسی تک تک سی دی های خارجی دانست و گفت: باید مشخص شود که این سی دی ها از کجا آمده و به کجا می رود. با کسانی که یک سی دی را برای استفاده شخصی خریداری کرده باشند، برخورد قضایی نمی شود اما با وی برخورد ارشادی خواهد شد.
    
    
    وی علت ضبط سی دی های موجود در سوپرمارکت ها را استناد به ماده 28 نظام عمومی جامعه صنفی دانست و گفت: ما موظفیم از تداخل صنفی جلوگیری کنیم.
    
    
    مدرک فروشی 14 میلیونی
    
    
    رئیس پلیس امنیت عمومی تهران از دستگیری 3 تن از کارکنان متخلف که اسناد دانشگاهی در حد مدرک لیسانس و فوق لیسانس دانشگاه آزاد را به قیمت های 14 و 16 میلیون تومان می فروختند، خبر داد.
    
    
    سردار علیپور با اشاره به تلاش ها و همکاری های مثثر مسوولان دانشگاه آزاد برای شناسایی عوامل این باند که در بخش آموزشی فعالیت داشتند، گفت: این سه نفر با سوءاستفاده از موقعیت هایی که به دلیل کار در حوزه آموزشی داشتند اقدام به برقراری جعل اسناد و فروش آنها می کردند.
    
    
    وی گفت: اعضای این باند به فروش مدرک در تمام رشته های مختلف در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس اعتراف نمودند و عنوان کردند که مدت یک سال این اقدام مجرمانه را انجام داده اند. همچنین با کسانی هم که اقدام به خرید این اسناد می کردند، برخورد خواهد شد. اعتماد ملی ۱۴/۸/۸۶