رسانه سینمای خانگی

رسانه سینمای خانگی
 معاون سیما از تشکیل یک گروه کارشناسی و انجام مذاکره با مسئولان ارشد نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های ذی ربط برای به انجام رسیدن یک تفاهم اولیه در خصوص صدور «کارت بحران» برای مستند سازان خبر داد.
دکتر مرتضی میر باقری، کارت بحران را یکی از لوازم و ضروریات حوزه مستندسازی دانست و با بیان این که معاونت سینما نسبت به این مساله وقوف کامل دارد، خاطرنشان کرد: تاکنون با مراکزی که می‌توانند در این زمینه تسهیلاتی را فراهم کنند صحبت‌هایی داشته‌ایم.
وی از برگزاری جلساتی با مدیران صدا و سیما و مسئولان ارشد نیروی انتظامی در خصوص صدور کارت بحران خبر داد و افزود: در این جلسات طرح مساله شد تا مستندسازان بتوانند به لحظه در صحنه حضور پیدا کرده و از تصویر برداری و برداشت‌های ممکن استفاده موثر کنند.
معاون سیما هم‌چنین با اعلام این که حضور مستند سازان به صورت موردی تاکنون در برخی طرح‌های مهم نیروی انتظامی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: مسئولان نیروی انتظامی بر این عقیده بودند که باید تمهیداتی فراهم شود تا این همکاری به یک تفاهم نامه تبدیل شود.
براساس این تفاهم نامه برای مثال ما سازمان صدا و سیما می‌تواند نیروهای اصل خود را با مختصاتی در این طرح‌ها شرکت دهد و نیروی انتظامی و حوزه‌های دیگر هم می‌توانند خدماتی را فراهم کنند.
وی با اعتقاد بر این که کشورما در حال حاضر با تحولات اجتماعی بسیار اساسی مواجه است، اظهار کرد: آن چه به عنوان قرار گرفتن کشور در دوره گذار دارای مختصاتی است که یکی ازوجوه آن مشایعت عبور مبانی سنت و فرهنگ از این دوره است آن که لطمه‌ بخورد.
معاون سیما ادامه داد: حوادث اجتماعی بسیار زیادی در حال رخ دادن است که باید براساس آن مستندات بسیار دقیقی برای تحلیل کارهایمان داشته باشیم برای نمونه امکان دارد صحنه‌ای که در یک ورزشگاه اتفاق می‌افتد برای ما موضوعیت داشته باشد.
دکتر مرتضی میر باقری تاکید کرد: صداو سیما به عنوان یک دستگاه هشدار جدی را در خصوص لزوم صدور کارت بحران برای مستند سازان و حضور به موقع آنان در صحنه اعلام کرده است مذاکرات اساسی شروع شده و به صورت موقت هم گره گشایی کرده‌ایم؛ اما این مساله باید به صورت مبنایی حل شود. چرا که دهها موضوع وجود داردکه حوزه‌های ذی ربط باید با هم تفاهم کلان داشته باشند تا روی مصادیق صرفا با یک تفنن و تذکر گره کار حل شود.
معاون سیما درباره به انجام نرسیدن طرح‌هایی که در مبارزه با فیلم موهون 300 تاکنون به این معاونت ارسال شده است، خاطرنشان کرد: همان گونه که فیلم 300 در زمره آثاری قرار گرفته که با زمینه سازی فراوان انجام شده است، ما هم توقع نداریم در قبال آن اتفاقی که افتاد کاری کامل که تمام مراحل و فرآیندش مشخص است در اختیار معاونت سیما قرار بگیرد. اما کارهایی که تاکنون فرستاده شده در حد یک ایده، رمان و طرح می‌توانسته قابل قبول باشد.
وی افزود: برای این که این کارها بتواند مراحل بعدی را طی کند، به یک فیلم‌نامه‌نویس، تهیه کننده و کارگردان نیاز است تا در کنار ما قرار بگیرد و ما تاکنون در این مرحله قرار نگرفته‌ایم.
دکتر مرتضی میرباقری در پایان گفت: در حال حاضر چندین ایده و طرح در اختیار معاونت سیما قرار گرفته اما در مرحله طی سیر عملیاتی قرار دارند. پایگاه خبری فیلم کوتاه ۳۰/۷/۸۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی