رسانه سینمای خانگی

رسانه سینمای خانگی

یک فیلم سینمایی که جنایات آمریکا و کشتار بی رحمانه مردم عراق توسط ارتش این دولت را به تصویر کشیده است، مورد سانسور شدید دستگاه سینمایی آمریکا قرار گرفت.
    به گزارش رویترز، فیلم «تدوین (تحریر) دوباره» ساخته برایان دی پالما، که به روایت مستندگونه حمله سربازان آمریکایی به منزل یک خانواده عراقی و تجاوز به دختر 14 ساله و قتل آن ها می پردازد، تنها به شرطی مجوز نمایش گرفته که برخی صحنه های آن سانسور شده و چهره های سربازان آمریکایی شطرنجی شود.
    همچنین در پایان این فیلم عکس های واقعی عراقی هایی که به دست نظامیان آمریکا کشته شده اند آمده بود که توسط توزیع کننده آمریکایی فیلم به طور کامل حذف شده است.
    دی پالما، کارگردان این فیلم ضدجنگ در واکنش به سانسور فیلمش توسط مقامات هالیوود، گفت: تهاجم نظامی آمریکا به عراق یک اشتباه فاحش است که توسط اشخاص و شرکت های ذی نفع حمایت شده و بازهم می شود.
    وی همچنین از نبود آزادی بیان در آمریکا شکایت کرد و افزود: متأسفانه در آمریکا ارایه اخبار به سبک نمایشی موجب شده است که مردم درک درستی از وقایع کشور عراق نداشته باشند و در سانسور شدید اطلاعاتی به سر برند.
    دی پالما تصریح کرد: موضع رسانه ها و سینمای هالیوود از زمان جنگ ویتنام تا حالاتغییر یافته است، امروزه مردم آمریکا در رسانه ها و فیلم ها بمب های آمریکایی را می بینند، اما هیچ گاه متوجه نمی شوند که آن بمب ها کجا می افتند و چه افراد بی گناهی را به کشتن می دهند زیرا رسانه ها با سانسور شدید روبرو هستند.
    وی افزود: یکی از اهدافم در این فیلم، نشان دادن چهره حقیقی و سیاه سربازان آمریکایی بود که توسط رسانه های آمریکا سفید شده اند، رسانه هایی که با حمله به عراق و خبرپراکنی 24 ساعته ] دروغ[ از آن بر شهرت و سرمایه های میلیاردی خود افزودند. کیهان ۳۰/۷/۸۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی