رسانه سینمای خانگی

رسانه سینمای خانگی

دور تازه تلاش های غرب برای فعالیت رسانه ای علیه ایران بی بی سی تلویزیون فارسی تاسیس می کند


شبکه جهانی بی بی سی از وزارت امور خارجه انگلیس بودجه ای را دریافت می کند که به برنامه هایی به زبان عربی و پخش برنامه های جدید برای ایران و افغانستان اختصاص خواهد یافت.
    به گزارش روزنامه فایننشال تایمز، نیگل چپمن، مدیرشبکه جهانی بی بی سی گفت: این پول برای افزایش ساعت پخش برنامه های عربی این شبکه از 12 ساعت به 24 ساعت و آغاز پخش برنامه های فارسی زبان برای ایران و افغانستان اختصاص می یابد.
    اگرچه این افزایش بودجه عمدتاً به مناطقی اختصاص یافته که حضور نظامی انگلیس در آنها به اعتبار این کشور آسیب زده است، چپمن گفت: این پول براساس نیاز به پخش برنامه ها اختصاص یافته است.
    وی افزود: در بخش های بزرگی از خاورمیانه بی بی سی با کاهش شنوندگان رادیویی به خاطر مشکلات فنی و گسترش توان تلویزیون ماهواره ایش روبرو شده است.
    در همین حال برخی از پایگاه های اینترنتی اپوزسیون خارج نشین از دعوت به همکاری 68 نفر از روزنامه نگاران اپوزسیون خارج از کشور، فعالان اپوزسیون داخل کشور و برخی فعالین دانشجویی که طی سال های گذشته از ایران خارج شده اند برای همکاری با این شبکه خبر می دهند.
    همچنین خبرگزاری رویترز در گزارشی به قلم «کیت هولتون» از لندن گزارش داد: دولت انگلیس با هدف کمک به راه اندازی یک شبکه خبری تلویزیونی فارسی زبان و تقویت شبکه عرب زبان بی بی سی که قرار است در آینده نزدیک راه اندازی شود هفتاد میلیون پوند بودجه اضافی به بنگاه خبرپراکنی بی بی سی اختصاص خواهد داد.
    این دو شبکه تلویزیونی نخستین شبکه های خبری تلویزیونی به شمار می روند که بی بی سی قرار است در یک دهه اخیر راه اندازی کند و این نخستین بار است که وزارت خارجه انگلیس برای خدمات خاص تلویزیونی هزینه اختصاص می دهد.
    شبکه خبری بی بی سی قرار است این هفتاد میلیون پوند را طی دوره ای سه ساله دریافت کند. الیستر دارلینگ وزیر دارایی انگلیس اختصاص این مبلغ به بی بی سی را به طور رسمی اعلام کرده است.
    بی بی سی سال پیش اعلام کرده بود که قصد دارد شبکه خبری تلویزیونی فارسی زبان راه اندازی کند و تایید کرده بود که هزینه های دولتی طی سال آتی میلادی برای این طرح اختصاص خواهد یافت.
    این شبکه خبری که مقر آن در لندن قرار دارد روزانه هشت ساعت در ساعات پربیننده به وقت ایران برنامه خواهد داشت و به طور رایگان برای دارندگان آنتن های ماهواره و نیز ارتباطات کابلی در منطقه قابل دریافت خواهد بود.
    بی بی سی اعلام کرده است که این شبکه خبری مکمل رادیو فارسی و بخش اینترنتی فارسی زبان بی بی سی است.
    این بودجه اضافی همچنین بی بی سی را قادر خواهد ساخت که طرح های راه اندازی شبکه خبری عرب زبان خود را که قرار بود دوازده ساعته باشد به بیست و چهار ساعت افزایش دهد.
    در همین زمینه به گزارش پایگاه های اینترنتی اپوزسیون خارج نشین، حسین باقرزاده از فعالین ضدانقلاب خارج نشین در مورد تاسیس شبکه خبری تلویزیونی فارسی زبان بی بی سی گفت: از جمعی حدود 68 نفر برای همکاری با این شبکه هیئت تحریریه آن دعوت شده است.
    وی ماهیت این 68 نفر را تعداد زیادی از روزنامه نگاران اپوزسیون خارج نشین، فعالان اپوزسیون داخل کشور و برخی فعالین دانشجویی که طی سال های گذشته از ایران خارج شده اند خواند ولی در این مورد توضیح بیشتری نداد.
    رژیم صهیونیستی درصدد راه اندازی شبکه خبر فارسی زبان
    رژیم صهیونیستی درصدد است تا با احداث شبکه ای، برنامه هایی به زبان های فارس و آذری پخش کند.
    به گزارش ایسنا، سازمان نظارت بر پخش برنامه رژیم صهیونیستی(IBA) در حال انجام مقدمات اجرای درخواست وزارت تهدیدات استراتژیک این رژیم است.
    چندی قبل «آویگدور لیبرمن»، وزیر تهدیدات استراتژیک رژیم صهیونیستی درخواستی مبنی بر ضرورت ارسال برنامه هایی به زبان های فارسی و آذری به ایران، به سازمان نظارت بر پخش برنامه این رژیم تسلیم کرده بود.
    براساس این طرح، رژیم صهیونیستی قادر خواهد بود تا اخبار و بازپخش برنامه های خود را به صورت بیست و چهار ساعته از طریق یک شبکه تلویزیونی، یک شبکه رادیویی و یک وب سایت اینترنتی به ایران ارسال کند.
    مطابق پیش بینی ها راه اندازی این شبکه ها و وب سایت مبلغی بالغ بر ده ها میلیون دلار برای رژیم صهیونیستی خرج در برخواهد داشت که این بودجه از محل بودجه وزارت تهدیدات استراتژیک این رژیم تامین خواهد شد.
    گفتنی است لیبرمن در ماه ژوئن دیداری با سران سازمان نظارت بر پخش برنامه رژیم صهیونیستی(IBA) داشته و درباره ضرورت اجرای این طرح با آن ها به مذاکره نشسته بود.
    روز دوشنبه نیز وزارت تهدیدات استراتژیک با اعلام خبری درخصوص روند پیشرفت این طرح اعلام کرد: وزیر تهدیدات استراتژیک، پخش برنامه به زبانهای فارسی و آذری را امری بسیار ضروری می داند و تصور می کند که این اقدام سبب شود که این رژیم بتواند به صورت مستقیم با مردم ایران گفت وگو کند.

کیهان ۱۹/۷/۸۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی