رسانه سینمای خانگی

رسانه سینمای خانگی

نادرطالب زاده کارگردان فیلم مسیح (ع): شهید آوینی اساس ساخته شدن فیلم مسیح (ع) بود
نادر طالب زاده کارگردان فیلم مسیح(ع) اظهار داشت: در این فیلم، ما از آیات قرآن برای روایت خود استفاده کرده ایم. روایاتی که بشارت می دهد به فرستاده شدن رسول الله، اما هدف ما این بود که مخاطب مسیحی با دیدن فیلم مسیح(ع) بداند که اسلام چقدر به او نزدیک است. مخاطبی که در آخر زمان خواهد فهمید اسلام ناجی او خواهد بود و توسط حضرت عیسی مسیح(ع)، اسلام به او معرفی خواهد شد.
    اساس ساخته شدن فیلم، شهید سید مرتضی آوینی بود
    طالب زاده در گفت وگو با فارس، اظهار داشت: ایده اصلی ساخته شدن این پروژه در سال 62 توسط حجت الاسلام قائم مقامی به بنده داده شده بود و در ادامه، اساس ساخته شدن فیلم، شهید سید مرتضی آوینی بود.
    وی گفت: انجیلی در خانه دارم که پر است از حاشیه نویسی مرتضی بر روایت بارنابا.
    طالب زاده اظهار داشت: در حقیقت به همراه شهید آوینی در همان سال ها و تا قبل از شهادت وی، روی فیلمنامه این فیلم کار کردیم.
    وی گفت: ما دوست داشتیم با این کار، برای غربی ها هم حرفی بزنیم و این نکته را روشن کنیم که اسلام برایشان منجی است. اسلام برای آنها صلح و آرامش است. اسلام همان چیزی است که آخرالزمان برایشان روشن خواهد کرد و مسیح(ع) آنها را متحول خواهد کرد تا انشاءالله اسلام بیاورند.
    وی متذکر شد: ما می توانیم ساخته شدن مسیح(ع) را نوعی تلاش فرهنگی برای آماده سازی فرهنگ ظهور قلمداد کنیم.
    فیلم در روایت سینمایی انجیل بارنابا فتح باب کرده است
    طالب زاده همچنین گفت: ما خیلی دوست داریم نسخه با زیرنویس فیلم آماده شود تا مسلمان و مسیحی با هم بنشینند و فیلم را ببینند و بر همین اساس هم، انجیل بارنابا را مطالعه کنند، چرا که این فیلم (و به ویژه نسخه تلویزیونی آن) به نوعی در این زمینه فتح باب کرده است. آن هم در شرایطی که اشرار در تاریخ، این انجیل را پنهان کرده اند و ما فرصت داریم که به وسیله رسانه، این پل را بین ادیان بزنیم.
    وی اظهار داشت: من 28 سال است که در کار رسانه هستم و می بینم که گروهی در دنیا، به عمد می خواهند ما را دشمن مسیحیت نشان دهند که این یک دروغ بزرگ است. با خود فکر کردیم و دیدیم اگر این بار هم بیاییم مستند بسازیم، جواب نمی دهد.
    باید قصه ای می ساختیم که به غربی ها بگوئیم به خودشان خیانت نکنند
    وی درمورد بازتاب جشنواره ای و اکران برون مرزی فیلم مسیح (ع) گفت: خیلی دوست داریم که مردم دنیا (و نه صرفا جشنواره ها) این فیلم را ببینند اما بی تعارف بگویم این فیلم چون یک فیلم دینی است، به هیچ وجه به محافل صهیونیستی وجشنواره های تحت نفوذ آنها راه نخواهد یافت. اگر هم جایی برود، جشنواره هایی مثل منبر طلایی، گفت وگوی ادیان، مذهب امروز در ایتالیا، سائوپولوی برزیل و از این دست است. طالب زاده اظهار داشت: برای حضور فیلم در جشنواره مذهب امروز 10 ماهی بحث بود که این فیلم برود یا نه! در ادامه، ابتدا به من گفتند که آیا اجازه می دهید فیلم را به کاردینال ها و پاپ نشان دهیم، گفتیم نمایش بدهید...
    وی افزود: جالب اینجاست که در ادامه، کارگاهی در واتیکان، طی 3 روز فیلم را توسط یک کشیش معرفی خواهد کرد و این برایم جالب است.
    این کارشناس سینمایی گفت: تاکنون فیلم مسیح(ع) را در مجامع و محافل مختلفی با مخاطبان مسیحی دیده ایم. فیلم ما کدهایی می دهد که مخاطب مسیحی، سریع آنها را می گیرد و نیازی به تشریح روابط برای او نیست. درست مثل شناختی که مثلامخاطب مسلمان شیعه از واقعه کربلاو جزئیات آن دارد.
    وی تصریح کرد: 15 سخنرانی مفصل و بشارت دهنده در فیلم وجود دارد که در آن موعظه های حضرت مسیح(ع) براساس انجیل بارنابا آمده که در تاریخ سانسور شده و این فیلم می تواند به نوعی احیای انجیل بارنابا باشد.
    وی اظهار داشت: ما باید قصه ای می ساختیم که به غربی ها بگوئیم به خودشان خیانت نکنند و بگوئیم اعتقاداتی که از حضرت مسیح(ع) آموخته اید و آن مسیحی که الان به شما معرفی می کنند، از مسیری تحریف شده، آمده است. مثلا، دعوای حضرت مسیح با صدوقی ها سانسور شده و تمام درگیری های حضرت مسیح(ع) با علمای یهود، با این که در تمام انجیل ها موجود است، در صحن کلیساهای به خصوص آمریکایی حذف شده است و کسی در مورد محاصره مسیح(ع) توسط احبار یهود صحبت نمی کند که این، یک سانسور بزرگ است.
    بازتاب فیلم و جریان سازی آن برایمان مهم است
    کارگردان مسیح(ع) در مورد ساخته شدن مسیح(ع) به عنوان یک فیلم دینی و نمایش آن در این مقطع، افزود: ما از این که فیلم دینی ساخته ایم ابایی نداریم و بیشتر، بازتاب فیلم و جریان سازی آن برایمان مهم است، به ویژه وقتی که نسخه کامل مجموعه تلویزیونی بشارت منجی آماده شود و برای مخاطبان به نمایش درآید.
    این فیلمساز تصریح کرد: مخاطب اول فیلم، مخاطب ایرانی است. مخاطب بعدی، جامعه مسلمان جهانی و سومین مخاطبش مسیحیت و سایر ادیان است.
    وی تاکید کرد: زبان فیلم، زبان رمانتیکی است. حواریون خوش چهره اند. فیلم رمانس دارد، رمانتیک فیلمبرداری شده و به دلیل رعایت همین فاکتورها، توانست برای اولین بار در همایش گفت وگوی تمدن ها (که در واتیکان برپا شد) مطرح شود.
    طالب زاده در پایان گفت: امیدواریم تماشاگر از نظر تکنیکی، بصری، تصویر و صدا از فیلم خوشش بیاید. مطلبی هم از فیلم بگیرد. این خوشحال کننده است و البته انتقادات هم برایمان گوارا است. کیهان ۸/۷/۸۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی