رسانه سینمای خانگی

رسانه سینمای خانگی

به گزارش ایرنا:

نتایج یک تحقیق در آمریکا حاکی از آن است که نسخه‌برداری و فروش غیر قانونی فیلم‌های سینمایی، سالانه دست کم ‪ ۲۰‬میلیارد دلار به صنایع این کشور زیان وارد می‌کند.

به گزارش روز شنبه پایگاه اینترنتی روزنامه "واشنگتن تایمز"، این تحقیق که با عنوان "هزینه واقعی نسخه‌برداری تقلبی فیلم‌ها بر اقتصاد آمریکا"، منتشر شده است، نشان می‌دهد که صنایع آمریکا به طور کلی سالانه ‪۲۰‬ میلیارد و ‪ ۵۰۰‬میلیون دلار از این بابت زیان می‌بینند.

این اقدام همچنین سالانه ‪ ۵/۵‬میلیارد دلار از دستمزد کارگران این کشور می‌کاهد، به طوری که درصورت انجام نشدن این فعالیت‌های تقلبی، سالانه ‪۱۴۱‬ هزار شغل جدید ایجاد خواهد شد.

جعل و تقلب فیلمهای سینمایی در آمریکا همچنین سالانه ‪ ۸۳۷‬میلیون دلار از محل ازدست رفتن درآمد مالیاتی زیان می‌رساند.

این تحقیق نشان می‌دهد که زیان این تقلب‌ها تنها به خود صنعت سینما نمی‌رسد، بلکه گروههای تجاری فعال در زمینه تبلیغاتی، خرده‌فروشان محصولات سینمایی و حتی کشاورزان تولیدکننده ذرت که تنقلات مصرفی در سالنهای سینما را تامین می‌کنند، تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بخش مهمی از این زیانها خارج از صنعت فیلمسازی است ،به طوری‌که از ‪۵/۵‬ میلیارد دلار خسارت ناشی از ازبین رفتن درآمدها، ‪ ۳/۶‬میلیارد دلار آن خارج از صنعت فیلم‌سازی است. همچنین دو سوم فرصتهای شغلی از دست رفته نیز خارج از این صنعت است.

این تحقیق ازسوی موسسه "نوآوری در سیاست‌ها برای آزادی فناوری" انجام شده است.

"بارتلت کلیلند" مدیر این موسسه خاطرنشان کرد: هر چند صنعت فیلم‌سازی به دلیل جعل و تقلب در نسخه‌برداری زیان می‌بیند، اما زیان بزرگتر به شهروندان آمریکایی وارد می‌شود."
"دن گلیکمن" رییس انجمن سینمایی "موشن پیکچرز" آمریکا گفت: همه می دانیم که تقلب، نسخه‌برداری و فروش غیرقانونی فیلمها موجب زیان به صنعت سینما می‌شود.

وی افزود: این تحقیق برای اولین بار نشان می‌دهد که نسخه‌برداری تقلبی از فیلم‌ها نه تنها به صنعت سینما لطمه می‌زند، بلکه تاثیر منفی بر اقتصاد درون و بیرون از صنعت سینما دارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی